Archief - Hoe pc sneller maken zonder upgrade?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the™GameMaster™

Legacy Member
Ik heb dus een zeer trage pc: 1.7 ghz, 256 mb ram, 80gb

Ik mag van mijn pa geen nieuw ram kopen omdat er RIMM(ofzo ) inzit en dit kost zeer veel. Dus nu zoek ik een programma dat je computer sneller kan maken. Ik heb in taskmanager soms pieken van 1000 MB wat dus zeer veel is.

En please begin niet met Format C: want ik heb zeer veel data die ik zeker niet wil verliezen!

$anka

Legacy Member
backup die dan ff. of maak een 2de partitie aan en zet daar uw data op. dan zijde die ni kwijt

kweet niet hoelang dat systeemke al draait, maar soms is format c wel een manier om hem terug vlot te doen draaien, voorwaarde is da ge natuurlijk ni direct die pc terug volzet met boecht he ;)

en anders, sneller maken zonder upgrade: overclocken?

the™GameMaster™

Legacy Member
zal onmogelijk zijn met een Dell, heb ik gelezen bij hardware forum :sad:

$anka

Legacy Member
mja, zet dan al in uw eerste post dat ne fucking dell is he. geef nuttige info van int begin

Exit

Legacy Member
gooi alle installaties eraf en ie zal snelelr zijn ....
overclocken op dell zal wel nie zomaar gaan, vele progs uninstallen zal wel helpen, ook virtueel ram uitbreiden zal stuk helpen (liefst op andere partitie of schijf)

lloerdy

Legacy Member
check die stickey hierboven, die heeft mij al pak verder geholpen

belangrijkste:
alle overbodige programmas niet mee laten opstarten (winamp agent, quitime taskmanager, dat soort rommel) en enkel wat je nodig hebt altijd laten draaien (bij mij enkel netlimiter en norton AV en daarnaast de programmas die'k nodig heb op dat moment)

schijf af en toe volledig defragmenteren, virusscans doen, spyware en adware scans
vergroot uw virtual memory naar ongeveer 1.5-2 gig

en kijk ook 'ns naar
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm
om te leren hoe je (veelal) overbodige windows processen kunt uitschakelen en uw comp serieus kunt doen versnellen. (hou het wel bij "safe" mode, ik heb er nog geen problemen mee ondervonden, ga elk van die processen die gedisabled mogen worden één voor één af en zie wat jij nodig zou kunnen hebben)

Edit: formateren is echt wel overbodig in de meeste gevallen. winxp staat er hier al zo'n 2 jaar op en het draait echt vlotter dan bij 99% van de mensen.
ge moet gewoon af en toe 'ns grote kuis houden :)

XoN`-

Legacy Member
heb ong net zelfde als u amd 1666, 256ddr gf4 & pc ga hier kei snel etc.. dus raar dat die van u traag ga, mja install tunup utilities 2004 (y)

Preske

Legacy Member
indexerings-service uitzetten bij services kan u zeker een boostje geven.
kijk ook eens wat er allemaal mee opstart.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan