Archief - Help! : ERROR bij formatteren Win Vista

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cederzo

Legacy Member
Hey,

Ik had vandaag besloten mijn C: drive te formatteren omdat mijn pc op willekeurige tijdstippen gewoon vastliep, en ook omdat ik die nog nooit geformatteerd heb. (ik heb Windows Vista en een ASUS F3 Notebook)
Dus ik steek de ASUS Recovery DVD erin, kies voor 'recover first partition only', en wacht. Nu, wanneer die progress bar op 99% kwam kreeg ik een wit scherm met grote, rode ERROR letters erop. Linksboven in de bar staat er ERROR: S [err=5]

Op dit moment reageert de laptop nergens meer op en heb ik de reset-knop moeten inhouden. Bij het opstarten komt die nu automatisch in dat format-scherm uit, en geeft opnieuw die error als ik het nog eens probeer.

Voor de duidelijkheid, ik heb 2 partities, C en D, en het is enkel de C die ik wilde formatteren.

Het zou een ramp zijn moest ik mijn laptop niet terug in orde hebben na het weekend, want heb die voor school nodig. Weet er iemand wat ik kan doen ?

Exit

Legacy Member
om te beginnen, topic staat verkeerd ... er is een windows forum gedeelte

MOVED

wat is de volledige error? enkel Error: S err=5?
het vastlopen, bleef vastzitten of kwam er terug leven in?
starte ie trager op?
bij vastlopen, hoorde de schijf dan tikken?

want vastlopen en nu die error zou ik gaan denken aan de hdd ...

Cederzo

Legacy Member
De volledige error is inderdaad Error S [err=5]
Als ie vastliep dan begon het telkens met MSN had ik de indruk :/ En dan kon ik bv wel nog de muis bewegen, maar reageerde die niet meer als ik iets aanklikte. ctrl+alt+del, alt+f4 en dergelijke werkten dan ook niet. Bij het vastlopen hoorde ik inderdaad wel een raar geluid aan de schijf ja.
Wat kan dit betekenen dan?

(mijn excuses voor de verkeerde plaatsing)

Exit

Legacy Member
(blijkbaar vergeten te verzetten)

tja, raar geluid van de hdd => defecte hdd dan ...
garantie? => binnen doen dan ...
garantie weg => hdd eruit halen en vervangen

eventueel hdd eruit en eens testen in andere pc (als het sata is en desktop heeft sata poorten = gewoon aansluiten; is het nog een oude ide laptop hdd = hebt ge overgang nodig of externe case om te testen)

of eens booten met een bootdisk (bartpe, ultimate bootcd, linux, ...) en daar de hdd eens bekijken/testen.

Cederzo

Legacy Member
De laptop is ondertussen een goeie 3 jaar oud en niet meer onder garantie. In het geval dat ik een nieuwe hdd zou moeten kopen en laat erinsteken, hoe kostelijk zou zoiets dan kunnen worden?

Is er een manier om de gegevens die ik op de tweede partitie heb opgeslagen naar een andere computer over te zetten? Want ik kan de laptop niet meer opstarten zonder dat die naar die format-screen gaat.

Alleszins heel erg bedankt voor de snelle hulp!

Cederzo

Legacy Member
Ok, heel erg bedankt voor je hulp Exit!

Ik dacht dat het duurder zou zijn om een nieuwe hdd te kopen laten plaatsen, vreesde al dat ik een nieuwe laptop zou moeten kopen!

Cederzo

Legacy Member
Ik heb alle gegevens van de D schijf kunnen overzetten naar de desktop thuis, en heb vervolgens dan maar geprobeerd om de volledige laptop te formatteren (zowel C als D partitie), en dit is nu wel gelukt. Kan het zijn dat er dan toch niets scheelt aan de hdd?
Ik heb nu wel een partitie "nvcache" bijgekregen die ik daarvoor nooit had :/ die zegt ook telkens 'onvoldoende schijfruimte beschikbaar', wat betekent dit?

Exit

Legacy Member
hdd eens testen met hdtune (error scan)
en check ook logboeken in windows eens of daar errors staan

zolang het werkt is het goed, zorg vooral dat ge backups hebt als de hdd er toch moest mee stoppen ... (op andere hdd/usb/...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan