azkme
Legacy Member
Hey,
ik zal even snel de situatie schetsen:
Win 7
Ati Mobility x1400
Panasonic 37'
Ik sluitte vroeger mijn laptop (DVI) aan op mijn TV (VGA) via een connector, waar ik met resolutie 1024x768 op de laptop een perfect gevuld beeld kreeg op mijn TV. Ook bij het afspelen van films, wanneer ik het beeld naar 16:9 switchte via de software om het af te spelen, kreeg ik perfect beeld.
Nu ben ik eens wat aan het testen geweest met de HDMI poorten op mijn TV die ik dan via een connector aansloot op de DVI uitgang van mijn laptop. Als ik nu mijn displays detecteer in Windows, kan ik maar enkele resoluties meer kiezen (bijv. 1024x720, enz). Als ik via de manuele opties 1024x768 probeer te selecteren, krijg ik geen beeld op mijn TV. Ook is het zo dat ik kleine zwarte randjes krijg te zien bij een geselecteerde resolutie (wat vroeger met de VGA niet het geval was), en het software het beeld aanpassen naar 16:9 levert een uitgestrekt beeld uit, dus niet echt de bedoeling.
Iemand een idee hoe dat allemaal komt? Is het niet mogelijk om met HDMI dezelfde instellingen te verkrijgen dan als je met VGA connect?
Alvast bedankt!
ik zal even snel de situatie schetsen:
Win 7
Ati Mobility x1400
Panasonic 37'
Ik sluitte vroeger mijn laptop (DVI) aan op mijn TV (VGA) via een connector, waar ik met resolutie 1024x768 op de laptop een perfect gevuld beeld kreeg op mijn TV. Ook bij het afspelen van films, wanneer ik het beeld naar 16:9 switchte via de software om het af te spelen, kreeg ik perfect beeld.
Nu ben ik eens wat aan het testen geweest met de HDMI poorten op mijn TV die ik dan via een connector aansloot op de DVI uitgang van mijn laptop. Als ik nu mijn displays detecteer in Windows, kan ik maar enkele resoluties meer kiezen (bijv. 1024x720, enz). Als ik via de manuele opties 1024x768 probeer te selecteren, krijg ik geen beeld op mijn TV. Ook is het zo dat ik kleine zwarte randjes krijg te zien bij een geselecteerde resolutie (wat vroeger met de VGA niet het geval was), en het software het beeld aanpassen naar 16:9 levert een uitgestrekt beeld uit, dus niet echt de bedoeling.
Iemand een idee hoe dat allemaal komt? Is het niet mogelijk om met HDMI dezelfde instellingen te verkrijgen dan als je met VGA connect?
Alvast bedankt!