m1dnight
Legacy Member
Dag manne,
Ik heb eigenlijk nog nooit full hd materiaal gekocht..
sleep
, en dus ook nog nooit afgespeeld van schijfje of van bestand.
Nu, mijn laptop specs staan in mijn sig, dus volgens mij zou dat wel vlekkenloos moeten lukken om fullhd materiaal af te spelen. (OS is nu wel Windows 7 Professional x64, gotta love school)
Nu heb ik een filmpje in 1080p kwaliteit, met 11319 kbit video, en 1536 kbit audio bitrate en x264 codec.
Ik speel dit af en merk toch een serieuse belasting, en soms lopen audio en video dan niet meer sync. Ik heb wat zitten googlen naar threads maar vind toch bitterweinig wat mij trouwens heel hard verbaasd.
Ik had vroeger altijd CCCP geinstalleerd, en heb dit dus verwijderd.
Vervolgens heb ik dan CoreAVC 2.0 pro geinstalleerd, mediaplayer classic, en FFD, en HAALI media splitter.
Het loopt al degelijk zou ik zeggen.. maar toch nog niet zoals het moet. En ook nog een raar ding, als ik nu een film afspeel in MPC, verandert mijn thema altijd naar windows basic. Wat ook best lastig is.. Iemand enig idee wat er fout zou zijn? Of is mijn hardware toch te licht?
Mvg, m1d
Ik heb eigenlijk nog nooit full hd materiaal gekocht..
sleep
, en dus ook nog nooit afgespeeld van schijfje of van bestand.Nu, mijn laptop specs staan in mijn sig, dus volgens mij zou dat wel vlekkenloos moeten lukken om fullhd materiaal af te spelen. (OS is nu wel Windows 7 Professional x64, gotta love school)
Nu heb ik een filmpje in 1080p kwaliteit, met 11319 kbit video, en 1536 kbit audio bitrate en x264 codec.
Ik speel dit af en merk toch een serieuse belasting, en soms lopen audio en video dan niet meer sync. Ik heb wat zitten googlen naar threads maar vind toch bitterweinig wat mij trouwens heel hard verbaasd.
Ik had vroeger altijd CCCP geinstalleerd, en heb dit dus verwijderd.
Vervolgens heb ik dan CoreAVC 2.0 pro geinstalleerd, mediaplayer classic, en FFD, en HAALI media splitter.
Het loopt al degelijk zou ik zeggen.. maar toch nog niet zoals het moet. En ook nog een raar ding, als ik nu een film afspeel in MPC, verandert mijn thema altijd naar windows basic. Wat ook best lastig is.. Iemand enig idee wat er fout zou zijn? Of is mijn hardware toch te licht?
Mvg, m1d