Jedi M.S.
Legacy Member
Hoi,
Sinds Windows Vista zit ik (en hopelijk nog andere mensen ook) met het probleem dat, als ik bepaalde hardware verwijder met het hardware veilig verwijderen icoontje, dit niet correct gebeurd (toch niet zoals het in Windows XP gebeurde).
In Windows XP werd het apparaat bij wijze van spreken volledig uitgeschakeld (bij een USB stick zag je dat het ledje uitging), terwijl dit bij Windows Vista, en nu ook Windows 7, niet meer gebeurd. Windows geeft wel de melding dat de hardware veilig verwijderd kan worden, maar hij schakelt de stroom van het apparaat niet uit. Ook krijg ik bij sommige apparaten (bv m'n Nokia smartphone) de melding op het scherm dat de hardware niet veilig verwijderd is, en dat er mogelijk data verlies is opgetreden.
Deze problemen had ik nooit in Windows XP.
Kan ik dit oplossen met een instelling, of moet ik daar mee leren leven? Ik had dit probleem trouwens ook op m'n vorige laptop, dus aan de hardware ligt het niet.
Alvast bedankt !
Sinds Windows Vista zit ik (en hopelijk nog andere mensen ook) met het probleem dat, als ik bepaalde hardware verwijder met het hardware veilig verwijderen icoontje, dit niet correct gebeurd (toch niet zoals het in Windows XP gebeurde).
In Windows XP werd het apparaat bij wijze van spreken volledig uitgeschakeld (bij een USB stick zag je dat het ledje uitging), terwijl dit bij Windows Vista, en nu ook Windows 7, niet meer gebeurd. Windows geeft wel de melding dat de hardware veilig verwijderd kan worden, maar hij schakelt de stroom van het apparaat niet uit. Ook krijg ik bij sommige apparaten (bv m'n Nokia smartphone) de melding op het scherm dat de hardware niet veilig verwijderd is, en dat er mogelijk data verlies is opgetreden.
Deze problemen had ik nooit in Windows XP.
Kan ik dit oplossen met een instelling, of moet ik daar mee leren leven? Ik had dit probleem trouwens ook op m'n vorige laptop, dus aan de hardware ligt het niet.
Alvast bedankt !

