Archief - Harde schijf ruimte?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Insomnia187

Legacy Member
Ik weet niet of dit op hardware of software moet, maar het zit zo
m'n harde schijfruimte zit bijna vol en daardoor heb ik een paar grote bestanden verwijdert. Aangezien dat niet in m'n prullenbak past,wegens te groot. Nu heb ik al een paar grote bestanden verwijdert, maar ik krijg die schijfruimte niet bij. Ik denk dat die verwijderde bestanden nog ergens opgeslagen blijft maar waar? Kan iemand me helpen?
thx,
Rob

LSD-ProZac

Legacy Member
prullenbak leeg maken



eens zien met schijfopruiming of er een temp-folders leeg gemaakt kunnen worden (rechtermuisklik op de schijf in kwestie in deze computer, eigenschappen kiezen, en dan heb je onder die grafiek van je disk-usage een knopje schijfopruimen...)

wat je ook eens kan nazien is of je temporary internet items gewist worden bij het sluiten van de browser (in Internet Explorer > Extra > Intenret Opties > 'De map tijdelijke internetbestanden leegmaken wanneer de browser wordt afgesloten' aanvinken en de browser dicht doen... als dit nog niet aangevinkt was kan het wel ff duren voor je tijdelijke internetbestanden gewist zijn...



succes

Irtimid2001

Legacy Member
Doe gewoon ees shift+delete om da bestand te verwijderen (dan ga da nimer naar u prullenbak)

Insomnia187

Legacy Member
Irtimid2001 zei:
Doe gewoon ees shift+delete om da bestand te verwijderen (dan ga da nimer naar u prullenbak)


Ja,ok maar het bestand is te groot voor de prullenbak zegt het.
Dus wordt het niet opgeslagen in de prullebak.
@Lsd ,internet files 2 giga gespaard , thx

Fraggie

Legacy Member
of oude systeem herstel punten verwijderen (maak anders nog 1tje voor de zekerheid)
da kunde vinden op het 2e tab van schrijf opruiming

PussyDuster

Legacy Member
doe eens een defragementatie, dan ziet ge wat nog vrij is.

shimbayi

Legacy Member
Gebruik je norton antivirus? Dan moet je de norton protected recycle bin ook leegmaken. Dit doe je door met de rechtermuisknop op de prullenbak te klikken en dan één of ander menu.

Insomnia187

Legacy Member
shimbayi zei:
Gebruik je norton antivirus? Dan moet je de norton protected recycle bin ook leegmaken. Dit doe je door met de rechtermuisknop op de prullenbak te klikken en dan één of ander menu.


Thx@all, deze was het dus.
50 giga terug bij!

LSD-ProZac

Legacy Member
hmmmm

2GB aan temp internet files, 50GB in norton protected prullenbak...


goe bezig :niceone:


da je dat trouwens nooit eerder opgemerkt had dat je schijfruimte op sterke wijze aan het reduceren was?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan