Hmm ja...
Ik gebruik Hamachi ook al een aantal jaar intensief. Sommige games hebben blijkbaar toch moeite ermee. Er zijn een hoop zaken dat je kan proberen:
- Een oudere versie van Hamachi gebruiken (zie wel dat je alle twee dezelfde versie hebt). Hier spelen we soms Falcon en dat heeft altijd gewerkt met een oudere versie, nu met de switch naar Hamachi² kunnen we niet meer spelen.
- Network priority aanpassen en Hamachi als eerste verbinding zetten (bij eigenschappen van netwerk). Dan zal hij uw Hamachi verbinding als prioritair aanschouwen.
- Probeer ook eens uw game als volgt te hosten: Hamachi aanzetten. Uw internetverbinding disablen. Age of Empires opstarten en je game op LAN hosten. Alt-tab dan terug naar Windows en enable terug je internetverbinding. Laat Hamachi terug opnieuw connecten en vraag dan uw makker om opnieuw te laten joinen.
- Indien er in Age of Empires een optie is om manueel op IP te connecten (direct connect noemt zoiets meestal) geef je Hamachi IP even door aan je vriend en probeer op die manier te connecten.
Als alles hierboven niet lukt zijn er ook nog andere tooltjes:
Je kan zelf een VPN proberen op te zetten (zit dacht ik standaard in Windows). Je maat moet dan ook via Windows uw VPN joinen.
Zoek even achter "VPN" op dit forum en er staan wel een paar guides normaal. Let wel dat zo'n verbinding niet echt gemaakt is om te gamen. Ik dacht iets gelezen te hebben van bepaalde packets die geblokkeerd worden en dat je maat je game niet zal zien staan bij de LAN lijst.
Er is ook nog "GIT" of
Gamer's Internet Tunnel. Is wel iets moeilijker om te configureren.
Er is ook nog "
Tunngle", deze heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Of je kan misschien je router een VPN server laten hosten, deze moet dat dan wel ondersteunen.
Lees zeker ook even
deze FAQ, staat wel wat nuttige informatie in
