Archief - Groot Windows Probleem!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

falkonorder

Legacy Member
hey,
ik zit met een probleem.
normaal gezien hebben alle bestanden incl. links een extensie zoals .exe; .doc; ... maar eergisteren werden al die extensies .lnk bestanden met het bijhorende witte kadertje als icoontje.

het grote probleem is dat ik die bestanden niet meer kan openen.

ik heb gisteren systeemherstel gedaan naar een paar dagen trg en toen was alles goed(heb wel systeemherstel moeten doen in veilige modus want als ik bij bureauaccesoires->systeemwerkset->systeemherstel ging, dan was dat icoontje ook fucked-up en werkte het dus ook niet :angry: )
vandaag echter was alles weer naar de ****** en heb ik dan maar nog een systeemherstel gedaan in veilige modus, naar een halve maand trg ongeveer.

MAAR!!!! toen ik heropstarte zag ik dat alles nog erger was geworden, de paar icoontjes die wel nog werkten zijn nu ook veranderd in een .lnk bestand.
nu moet ik zelf opera openen met op het .lnk bestand te klikken en Openen met: Opera moet kiezen.
gelukkig werkt het zo, want Paint bijvoorbeeld kan ik op die manier al niet meer openen, vandaar dat ik geen screenshot heb


PLS HELP ME SOON! :sad:

demon326

Legacy Member
systeem herstel is heel slecht omdat daar de meeste virussen en spyware komt te zitten dus ik denk dat het voor uw gewoon windows reinstal word dus alleen windows eropnieuw op zonder te formateren en ge houdt uw files

falkonorder

Legacy Member
benny zei:
systeem herstel is heel slecht omdat daar de meeste virussen en spyware komt te zitten dus ik denk dat het voor uw gewoon windows reinstal word dus alleen windows eropnieuw op zonder te formateren en ge houdt uw files
Is er echt geen andere oplossing :confused: :unsure: ?

j .

Legacy Member
Windows XP?
Kijk eerst of je in veilige modus(met netwerkmogelijkheden) wel alles normaal kan gebruiken.
Indien mogelijk: on line virusscan (housecall, panda), en maak een hijackthis log. Dit lijkt op een virus.
Zo nee: backup onmisbare bestanden. Ga naar http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm
en download de exe-fix, de com-fix en de lnk-fix (allemaal reg-files).
Probeer nu een virusscan en het hijackthis log.

falkonorder

Legacy Member
benny zei:
systeem herstel is heel slecht omdat daar de meeste virussen en spyware komt te zitten dus ik denk dat het voor uw gewoon windows reinstal word dus alleen windows eropnieuw op zonder te formateren en ge houdt uw files
Ik heb de cd-rom van windows XP ingestoken, maar ik kan niet instalen :wtf: ...

falkonorder

Legacy Member
j . zei:
Windows XP?
Kijk eerst of je in veilige modus(met netwerkmogelijkheden) wel alles normaal kan gebruiken.
Indien mogelijk: on line virusscan (housecall, panda), en maak een hijackthis log. Dit lijkt op een virus.
Zo nee: backup onmisbare bestanden. Ga naar http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm
en download de exe-fix, de com-fix en de lnk-fix (allemaal reg-files).
Probeer nu een virusscan en het hijackthis log.
Bij veilige modus net hetzelfde :doh: . Maar Ik zal die downloads doen :) , thx.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan