Archief - groot lek in mijn netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SilentSpring

Legacy Member
hey, ik zag gisteravond toen ik in bed lag dat mn wlan ledje van mn router flikkerde as teken van verwerking van gegevens. nu is mn router aangesloten met kabels maar ie eeft de mogelijkheid om wlan te geven. na controle van mn adsl meter en mn status window van mn router ebbek uitgevogeld dat deze persoon (wss mn gebuur) ip=192.168.2.100 mac=00-0F-66-C6-8F-BC name=HARLEY-DAVIDSON illegaal mijn internetverbinding gebruikt. kan ik hier iets mee doen? pc vent is verwittigd enzo, maar kannek in tussentijd zelf nie da adres blokke ofzo? router is SMC 7804WBRA. in config van router staat iets over mac adressen, nu is mijn vraag moet ik daar mac adres control aanzetten en in de lijst mijn pc z'n mac en die van pc2 ingeven om ervoor te zorgen dat die 3de nie meer op mn router kan? dus als er iemand weet hoedak em ervan kan smijten ofzo, help me
alvast bedankt

Lan

Legacy Member
Zet gewoon de beveiliging van uw router op. Die kan zeker WEP beveiliging, misschien ook WPA-PSK.

Ga eerst naar console van router (via een web-interface waarschijnlijk), ga naar wireless settings, security en zet de router op 128bit WEP encryptie. Geef een paswoord in. Na het toepassen zal je verbinding uitvallen want je moet ook op de wireless setting van je pc-kaartje aanpassen. Dit doe je bij de wireless setting van windows xp (of die van de software van je kaartje).

MAC adress filtering is een oplossing die niet echt werkt. Die gast zal gewoon aan je traffiek kunnen zien welk MAC adress jij hebt en dit gewoon overnemen.

Nog beter is WPA-PSK beveiliging te gebruiken, maar daarvoor moet je router dit wel ondersteunen.

SilentSpring

Legacy Member
pro is da mijn netwerk nie draadloos is, dus de draadloze functie wordt niet gebruikt door mij. ken ook nie echt veel van routers dus hoop dak niks verkeerd doe.

Lan

Legacy Member
Controleer eens die gast zijn wireless gegevens met het progje "network stumbler".

Lan

Legacy Member
Zet dan gewoon je wireless radio af in je router. Dat lost het probleem direct op ...

SilentSpring

Legacy Member
Lan zei:
Zet dan gewoon je wireless radio af in je router. Dat lost het probleem direct op ...
deed da, en toen zei em da ne netwerkkabel nie kon gevonde worde? kon dit van em zijn? ie is nu alleszins nie thuis en zit er dus nie op. kzal alvast eens proberen met da progje

Lan

Legacy Member
Daarvoor moet je wel een wireless kaartke hebben in je pc hé

SilentSpring

Legacy Member
Lan zei:
Daarvoor moet je wel een wireless kaartke hebben in je pc hé
onze pc's ebben da dus nie. kzal da dan eens probere

edit: is electriciteit aflegge voldoende voor ervoor te zorgen da em ernie meer op kan? of moek alle kabels uittrekke

SilentSpring

Legacy Member
na call naar pc vent: ie ga morgen of overmorgen langskomen en vo de deur me z'n laptop ofzo na mn config van router gaan (webbased) en dan ga ie ne pwd ingeven en tot zolang moe gewoon router afleggen.

Skoebiedoe

Legacy Member
Zoals hierboven al gezegd activeer gewoon de encrypty beveiliging en kies een hoog level(aangezien ge deze toch niet bezigd).
Paswoord beveiliging is geen optie en ook te kraken.

Pandoriaantje

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
...
Paswoord beveiliging is geen optie en ook te kraken.
WEP is niet zo moeilijk te kraken, ja.
Maar wie gaat zich bezighouden met het kraken van een thuisnetwerkje...
gebuur (of iem in de buurt) zal gewoon een onbeveiligd netwerk gevonden hebben en er even van geprofiteerd hebbe.

heb er hier ook zo'n paar in de buurt...
out-of-the-box login, geen encryptie/beveiliging,... :ironic:

Gewoon even WEP of WPA opzetten (en indien mogelijk MAC adres filtering) en klaar.

SilentSpring

Legacy Member
keb gewoon den hele wireless zooi disabled, ik of pc vent zal later wss wel eens kijken voor die beveiliging enzo, maar voorlopig ebbek da draadloos nie nodig.

edit: pc vent is just geweest. ie heeft de encryption op 64bit aangezet, en ie eeft ingesteld da dien niemeer op et netwerk kan. dus alleen mijne pc en die van mn broer.
tis uiteindelijk etzelfde of da sommige onder u zeiden, maar omdak nie wist wa just in te vullen ebbek em late kome. toch bedankt :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan