Archief - goeie pc-doktoor in leuven ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

trezebees

Legacy Member
ne goeie laptopdoctoor in leuven ?
ik kan niet meer op internet met mijne schootpc. t'is begonnen met dat ik thuis vaak van het internet donderde en dan een melding kreeg da ik geen ip adres had. 'k dacht dat het kwam door de router thuis want op m'n kot had ik daar nooit problemen mee.
Nu dus wel, ineens donder ik er weer af , weer die melding van ip adres.
'k heb da dan vernieuwd, maar nu krijg ik helemaal geen verbinding meer met het net.
'k heb al geprobeerd op een andere kamer, met andere kabel en andere laptop --> steeds hetzelfde, zorap de kabel in mijne laptop gestoken wordt doet ie niets meer.

Ik ben gene held in zelf aan instellingen te gaan zitten prullen dus
wie kent er ne goeie winkel in leuven waar ik m'n bakske kan laten nakijken ?
mja en kom nie af met googlen of de gouden gids ofzo eh daar staan genoeg prutsers in die de boel nog erger afbreken.
Liever adresjes van mensen die al in een winkel geweest zijn en goed geholpen zijn.

tx

Vincort

Legacy Member
In PCWarehouse (aan de Vaart) hebben ze een degelijke herstelservice, ook van de Forcom ben ik zeer tevreden (weet wel niet of ze iets herstellen)... Miss is het beste gewoon iemand hier op het forum zoeken?

skatemania

Legacy Member
Uhm ja dat zijn zowat de beste (Forcom te vinden aan naamsepoort in de naamsestraat (zijstraat ervan).

Uhm wij namen vroeger Vanhaeleweyn Consulting (Zoek op google, hebben een website) maar nu komt die niet meer omdat ik zelf al die herstellingen al kan doen van onderdelen :)

EDIT: Linkje: http://www.vanhaelewyn.be/

eS

Legacy Member
werkt wireless nog? If so is het waarschijnlijk eens softwarematig probleem. Heb enige tijd geleden hetzelfde voor gehad (maar gebruik toch altijd wireless dus had er geen last van). Heb dan alles eens moeten herinstalleren voor windows 7 en vanaf dan werkt het wel weer (en bestaat er dus waarsch een iets minder drastische oplossing).
Kzou alleszins eerst zelf nog eens wat googlen, een technieker zal er 9 op de 10 een nieuwe windows opzetten of zeggen dat de kaart kapot is.

trezebees

Legacy Member
werkt wireless nog?
thuis gebruik ik veelal wireless, daar vloog ik er ook constant af. Met kabel trouwens ook hoor maar het lukte me wel steeds om weer terug op't net te geraken. Maar echt ideaal was dat hele gedoe niet eh.
Op m'n kot in Leuven moet ik met kabel werken en dat lukt dus niet meer.

Bedankt voor de adresjes, ik ga eens langs met mijn bakske en vragen wat ze eraan kunnen doen. Hopelijk gaat het me geen arm en been kosten wegens arme studente zijnde :)

skatemania

Legacy Member
Ik denk dat u netwerkkaart naar de vaantjes is :) en als ik me niet vergis zit die bij laptops vast op het moederbord, wat dus eigenlijk gedoemd is om te mislukken qua herstelling =/

Hansie

Legacy Member
Wireless zit niet vast op je moederbord. Is extra module die erin steekt en meestal met 2 of meerdere dunne kabeltjes verbonden is.

trezebees

Legacy Member
wel , 't is opgelost. Vraag me niet hoe , maar in kan terug op het net.

'k had eergisteren bakske binnengedaan bij een pcboer, die had wat in de instellingen zitten prutsen en zei me dat ik terug op internet kon.
Maar eens terug op m'n kot had ik weer geen internet. Alleen had ik nu wel een IPadress maar kreeg ik de melding 'gateway offline'.
Gebeld naar de beheerders van m'n kot maar volgens hun zou het dan wel aan m'n laptop liggen.
Kom vandaag van m'n stage met het idee dan maar eerst eens naar de helpdesk van de unief te bellen, zet m'n bakske aan en .. ik heb terug internet. Nu heb ik eens naar m'n IPadress gekeken en dat is veranderd tegenover gisteren.
Niet dat ik klaag en ik hoop dat het van blijvende duur is , maar ik snap er niets van.
Dus als iemand hier ook zo'n verhaal kent en me eens kan uitleggen hoe het zit, 'k zou content zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan