Archief - Geen geluid Vista

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Notorious

Legacy Member
Hi

Toen ik vandaag mijn pc opstarte, had ik plots geen geluid meer. Gisteren deed hij het nog perfect. Ik werk op vista met een stereo. Het rare is dat het geluid van de stereo wel werkt als ik gewoon een cd afspeel op de stereo. Het ligt dus niet aan de stereo. Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt

zou eigenlijk bij software moeten staan

Exit

Legacy Member
volume staat nog aan?
een usb headset of webcam met mic aangesloten?
configscherm - geluiden - default afspeel app ...

Notorious

Legacy Member
Volume staat aan en alles is goed aangesloten. Instellingen zijn volgens mij ook goed.
En ook geen webcams en dergelijke aangesloten ..

Het gaat om deze stereo. 'k heb de manual al eens doorlopen, maar niets die mij kan helpen. Ik snap er niets meer van. Drivers zijn ook ok.

Nielsvds

Legacy Member
Controleer nogmaals of het juiste afspeelapparaat geselecteerd is. Soms kan het zijn dat het geluid naar output aansluiting gestuurd word ipv naar de speakers. Dit kan soms voorvallen wanneer je het geluid op een extern apparaat wil afspelen. Open het configuratiescherm en zet het op klassieke weergave geluid en kijk of je normale speakers als standaard apparaat staan en niet bij een output apparaat druk op toepassen en ok.

Notorious

Legacy Member
Nielsvds zei:
Controleer nogmaals of het juiste afspeelapparaat geselecteerd is. Soms kan het zijn dat het geluid naar output aansluiting gestuurd word ipv naar de speakers. Dit kan soms voorvallen wanneer je het geluid op een extern apparaat wil afspelen. Open het configuratiescherm en zet het op klassieke weergave geluid en kijk of je normale speakers als standaard apparaat staan en niet bij een output apparaat druk op toepassen en ok.

http://i34.tinypic.com/2w31eoh.jpg.
Stond zo; Heb eens andere speakers aangesloten en het gaat dus ook niet, kan het misschien mijn geluidskaart zijn?

Nielsvds

Legacy Member
Dat is juist. Klik eens met je rechtermuisknop op de geluidskaart en kies testen. Hoor je dan geluid?
Zonee, klik nogmaals rechts op de geluidskaart maar kiezen eigenschappen,ga naar het tabblad niveau's controleer of de slider niet naar links staat (zet de slider op 50% of meer.

Notorious

Legacy Member
Nielsvds zei:
Dat is juist. Klik eens met je rechtermuisknop op de geluidskaart en kies testen. Hoor je dan geluid?
Zonee, klik nogmaals rechts op de geluidskaart maar kiezen eigenschappen,ga naar het tabblad niveau's controleer of de slider niet naar links staat (zet de slider op 50% of meer.

Klopt allemaal. En bij testen hoor ik niets.
Maar als ik gewoon het volume luider zet hoor ik geruis, niet alleen bij het testen maar ook gewoon.

Bedankt voor de reactie ;)

Nielsvds

Legacy Member
Heb je ook dit gedaan rechtsklikken op je geluidskaart,eigenschappen kiezen dan naar het tabblad niveau's gaan en controleer of de slider niet naar links staat (zet de slider op 50%) of meer. Ga in het configuratiescherm naar hardware en geluiden,systeemvolume aanpassen zorg dat de sliders helemaal naar boven staan. Zet ook eens je microfoon uit of demp hem even.

EDIT: Druk eens de windows toets samen in met r typ nu devmgmt.msc druk enter. Druk op het + voor besturing voor geluid,video en spelletjes staat er daar een vraagteken of uitroepteken?

Notorious

Legacy Member
Alles klopt, geen vraagtekens en sliders staan allemaal goed.
Toch bedankt ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan