Archief - Fysieke geheugendump

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kay-gell

Legacy Member
Hey,

telkens ik mijn laptop opstart en mijn aanmeld krijg ik na 1 à 2 minuten een blauw scherm met een hele uitleg over fysieke geheugen-dump.

Hij vraagt mij dan ook om in veilige modus op te starten (waar ik hetzelfde probleem heb) of om recente geinstalleerde software of hardware te verwijderen.
Maar dat lukt niet omdat hij het blauw scherm geeft voor ik ook maar iets kan doen....

Kan iemand mij helpen?

Exit

Legacy Member
wat staat er juist op dat scherm

0x00000xx .... en eventuele files die vermeld worden.
indien meerdere ram latten, werk op 1 lat.

ipv veilige modus kies eenz voor osptarten zonder autom herstarten zodat ge de fout kunt lezen

kay-gell

Legacy Member
er staat dit exact;

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfoutziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juist wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leveranceir dan of er nieuwe Windowsupdates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen en uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de de geavanceerde opstartopites te selecteren en vervolgends de veilige modus te kiezen.


Technische informatie (mogelijk in het Engels-:
*** STOP: 0x0000000A (0x0A07000d, 0x00000002, 0x00000000, 0x804E7868)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.

Neem contact op met de systeeembeheerde of de afdeling Technische ondersteuning op voor hul

Hungry®

Legacy Member
kan je in veilige modus niet kiezen voor de optie laatst gekende werkende installatie of ietts dergelijks?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan