Het volume aan Mac specifieke vragen is hier dusdanig laag dat het niet de moeite is van er een apart forum voor aan te maken (er is nl. zoiets als een forumstop die ons van hogerhand werd opgelegd

).
Je bent dus bij OS X vragen vrij om te kiezen of je je vraag in het algemene, dan wel in het Unix based forum stelt. Misschien zelfs best in het algemene forum, dan kan 'k - als het over een algemenere Unix vraag gaat - de thread nog moven (met redirect in 't algemene OS forum) naar het Unix based forum.
MacOS 9 (nu ja, alles voor OS X) vragen daarentegen horen echt niet in Unix based thuis...
BTW Op de breedband fora van Telenet is er wel een
apart Mac forum, je kan dus je vragen ook daar stellen (je zal mijn nick daar ook vaak tegenkomen

). Wat de Unix fora betreft merk ik dikwijls dat dezelfde vraag zowel hier als op het breedband forum gesteld werd trouwens (en idem voor webdesign/programmeren)

.