Archief - format+windows reinstall

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nTFs

Legacy Member
cram zei:
Om te voorkomen dat je Windows XP weer moet activeren als je het OS opnieuw op dezelfde hardware installeert, kun je de activatiestatus backuppen en vervolgens terugzetten nadat je het OS hebt geïnstalleerd. Om de activatiestatus te backuppen, bewaar je het wpa.dbl bestand op een diskette. ( dit bestand staat in de map Windows\system32.)

Nadat je het OS opnieuw hebt geïnstalleerd, volg je de volgende stappen:

1 Start Windows XP op.
2 Open de map Windows\system32
3 Hernoem wpa.dbl naar wpa.noact
4 kopieer het opgeslagen wpa.dbl-bestand naar de system32 map
5 Herstart het systeem

Deze procedure is geen hack om activatie te voorkomen en zal alleen werken op een hardwareconfiguratie die je al eerder hebt geactiveerd.

EN WAAROM ZO DIKWIJLS FORMATTEN?
ZORG ER GEWOON VOOR DAT JE GEZIN JE PC IN ERE HOUD.
WAT DOEN JULLIE DAN MET DIE PC EEN HOOP ROMMEL ER OP ZETTEN?

je hebt geen kinderen zeker ?
kinderen en internet..die klikken overal op en voor je het weet barst je pc van spyware en andere brol en je kan er moeilijk altijd bijstaan als ze online gaan.

Hyperke

Legacy Member
ge kunt ze ook Opera ofzo laten gebruiken , das al een pak minder malware :niceone:

Bubbling Zombie

Legacy Member
Hyperke zei:
ge kunt ze ook Opera ofzo laten gebruiken , das al een pak minder malware :niceone:

- totaal irrelevant
- op de banners na zeker

OT : k kan uit ervaring spreken - mensen die (relatief) weinig van pc's kennen zijn nogal... destructief :)

nTFs

Legacy Member
indeed.
het zijn ook die mensen die denken hoe meer je installeert des te beter je pc bolt.
als je dan informeeert hoe het komt da er zoveel brol op hunne pc staat hebben ze geen verklaring.

cram

Legacy Member
nTFs zei:
je hebt geen kinderen zeker ?
kinderen en internet..die klikken overal op en voor je het weet barst je pc van spyware en andere brol en je kan er moeilijk altijd bijstaan als ze online gaan.

Kijk je kunt je pc terug in orde maken zonder een format te doen.
Je moet alleen er efkes tijd voor nemen.
Er zijn genoeg gratis opkuisprogrammas.
Heb vorige week de pc van mijn zus terug virus/trojan/adware en andere rommel vrij gemaakt.
onnodige bestanden verwijderd het register op gecshoond.Kortom die bold weer als ne sneltrein.Gewoon er tijd voor nemen.
http://www.breekpunt.nl/tips_programma.asp?id=WINXP&naam=Windows+XP
staan genoeg tips in

nTFs

Legacy Member
cram zei:
Kijk je kunt je pc terug in orde maken zonder een format te doen.
Je moet alleen er efkes tijd voor nemen.
Er zijn genoeg gratis opkuisprogrammas.
Heb vorige week de pc van mijn zus terug virus/trojan/adware en andere rommel vrij gemaakt.
onnodige bestanden verwijderd het register op gecshoond.Kortom die bold weer als ne sneltrein.Gewoon er tijd voor nemen.
http://www.breekpunt.nl/tips_programma.asp?id=WINXP&naam=Windows+XP
staan genoeg tips in

Goede tip maar ik heb geen kinderen. :)
Ik wou alleen maar aantonen dat er gezinnen zijn waar deze situatie zich voordoet.

Exit

Legacy Member
tip: install de pc, maak alle instell, acounts, internet en neem dan een backup/image met bvb norton ghost ... zet dan telkens die ghost terug ipv telkens te formatten/reinstallen ...

tHeBlUeHuLk

Legacy Member
ja ge hebt allemaal gelijk, ma ik heb mijn eigen pc, en die is altijd mooi in orde :)
maar zo ambetante broer en zus hebben een gemeenschappelijke pc, waar dan ook nog eens noobische ma en pa op zitten te rammelen, en dan klagen bij deze arme kerel da alles traag gaat.

Maar, ,u bent bedankt!
ik had het ook al gevonden in een PC magazine, in een extra boekje over pc-tweaken.
:bow: anyway ;)

greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan