Archief - Formateren C schijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Generation Kill

Legacy Member
Hye,
IK wil mijn pc verkope dusss.
Moet ik hem formateren.
Maar als ik dus op de C schijf klik en dan formateren haalt hij er dan ook de WIn Vista er van af?

Zal vast wel een keer gesteld zijn maar heb em niet gezien.

Graag reacties ik weet het echt niet:doh:

p.s. nee ik heb geen Vista CD.

Exit

Legacy Member
neen, dat gaat niet
ge kunt moeilijk de C formateren en windows eraf gooien ALS die windows nog draait he ...
(dus zoals dat ge een boom omzaagt terwijl je er zelf nog inzit)


formateren via cd.
ofwel windows cd ofwel een bootcd van internet halen en daarmee formateren
(bvb ultimate bootcd heeft wel formatatie progje dacht ik)

Generation Kill

Legacy Member
Dus ik kan veilig gewoon op de C klikken en dan formateren zonder dat er iets gewbeurt met de windows?

Zeker weten :P
geen zin om win opnieuw te kope :P

Exit

Legacy Member
ge kunt dat doen, ge gaat direct melding krijgen dat het niet toegestaan is.

maar moet windows erop blijven of moet windows eraf?

en zie de sticky's ...

Generation Kill

Legacy Member
Ik wil dus formateren. En op de C schijf moet dus alleen de WIndows er op blijven, dus vraag ik me af''Als ik de C schijf formateer in vista gaat windows dan ook weg?''
De E schijf is al geformateerd.

ALs je me een sticky kan geven is ook goed. Maar bij de stickys zag ik alleen met CD/DVD of backup.
Aangezien ik geen van alleen heb dacht ik ''laat ik het maar vragen''

Exit

Legacy Member
formateren en windows blijven => gaat niet
formateren is de schijf wissen en dus ALLES eraf!

sticky's ... hint: zie op windows forum gedeelte bovenaan ... er staat voor die threads STICKY ...

als die windows erop moet blijven => wis dan ENKEL de files uit mijn documenten of maak een nieuwe gebruiker en wis de huidige gebruiker dan.
uninstalleer alle overbodige programma's, ...
of leen bij iemand een windows cd en gebruik de windows serial en isntalleer het opnieuw zodat er enkel nog windows op staat.

SeppeSeppe

Legacy Member
en als je formateert om je files te wissen, dan heeft dat weinig nut want er zijn genoeg programmas die deze files kunnen herstellen. je kan dan even goed ze allemaal naar je prullenbak sleuren en deze daarna leegmaken

Shaddix

Legacy Member
maar je hebt ook programma's die wél goed formateren zodat je de files niet meer kunt recuperere ;)

Exit

Legacy Member
Shaddix zei:
maar je hebt ook programma's die wél goed formateren zodat je de files niet meer kunt recuperere ;)

ja en neen, als ge ze gaat overschrijven bij formateren wel
eventueel low level format maar dan nog

Generation Kill

Legacy Member
Probleem opgelost.

Hoe: CD geleend van vriend, vervolgens de dode ingevoerd van de zijkant.
Driver geinstalled en voila schone PC.

Exit

Legacy Member
nen dode ingevoerd ... amen :lol:

zonder cd is het vrijwel niet te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan