Archief - Exchange 2K3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fikkie

Legacy Member
Hi all,

Graag had ik van jullie wat meer info gehad over hoe volgend probleem op te lossen.

Opzet:
1 domein controller (domein="mijndomein.local")
1 Exchange server
1 client (XP pro)

Probleem: alles werkt zolang is mails verstuur met adressen ala [email protected]
Nu weet ik dat het redelijk simpel is om in de server manager van exchange een optie te veranderen zodat ik mails kan versturen van [email protected]

Dus in't kort: Hoe kan ik van mijn .local een .be maken?

Ik heb al aan het prutsen geweest met de SMTP connector maar kom er niet echt verder mee aangezien ik maar wat how-to's volg zonder echt te weten wat ik doe.
Dus mensen die me op weg kunnen helpen of me een hele uitleg willen geven hoe ik dit moet doen zijn nu al opgenomen in mijn lijst van goede burgers.

Alvast bedankt
Fikkie

MrZodiac

Legacy Member
Sorry, maar ik geef "setup exchange 2003" in op google en de eerste hit zit ik al dadelijk juist: Configure Exchange 2003 Server

check bij: 1. Adding your internet domain name to the recipient policies

Dat is trouwens basiskennis van exchange...

Exit

Legacy Member
hebt ge een internet/domain adres?
ge hebt een dns server draaien?

fikkie

Legacy Member
@ MrZodiac:
Thnx; dat is em dus. Googlen heb ik de voorbije dagen meer dan genoeg gedaan. Als je een bepaald iets aan het zoeken bent waar je de naam niet meer van kent.
En Idd basiskennis is het zeker. Maar als je een jaar lang niks meer omtrent Exchange doet en dan plots iets in mekaar moet gaan boksen is het soms heel diep graven in de grijze massa.

@ Exit,
Ja DNS heb ik draaien die is standaard met de dcpromo gekomen. Heb er verder nog niks mee gedaan.
Het .be TLD gaat nooit live gaan en is enkel als test in een virtuele omgeving opgezet.

MrZodiac

Legacy Member
fikkie zei:
@ MrZodiac:
Thnx; dat is em dus. Googlen heb ik de voorbije dagen meer dan genoeg gedaan. Als je een bepaald iets aan het zoeken bent waar je de naam niet meer van kent.
En Idd basiskennis is het zeker. Maar als je een jaar lang niks meer omtrent Exchange doet en dan plots iets in mekaar moet gaan boksen is het soms heel diep graven in de grijze massa.

Hehe, ik snap wat je wil zeggen. Ik merk ook dat ik de simpele zaken soms ook gewoon over het hoofd zie, zeker als het geen dagelijkse kost meer is.

In elk geval succes met het project. grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan