Archief - Excel hulp..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Kben redelijk noob op vlak van excel.

Ik zou willen weten hoe je meerdere formules op 1 cel kunt zetten.

Ik wil bv. in B34 de som van bepaalde getallen in andere cellen maar dan wel vermenigvuldigd met een getal......hmmm kunde er aan uit?

Ik heb dit al

=PRODUCT(B4;0,6)

Dus in B34 komt de berekening van B4 * 0.6.
Als ik dus in B4 het getal 100 invul komt er in B34 60 te staan.
Maar nu wil ik ook nog andere cellen maal een getal doen en da ook in B34 laten komen en allemaal optellen.

Blue-Bora

Legacy Member
Ik heb een oplossing gevonden ondertussen

Nu nog een vraagje

Als ik in een cel een bepaalde text zet zou ik daar graag een getal aan koppelen

Ik zou in een bepaalde cel dus bv. ofwel BE ofwel NL willen zetten en aan BE het getal 2 koppelen en aan NL het getal 3.5 koppelen.

Hoe doe ik dat?

Blue-Bora

Legacy Member
lol en ik moet weten wat IF clausules zijn ???
Ik ken er helemaal niks van he :)

Bubbling Zombie

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Ik zou in een bepaalde cel dus bv. ofwel BE ofwel NL willen zetten en aan BE het getal 2 koppelen en aan NL het getal 3.5 koppelen.

=IF(A2=2,"BE",(IF(A2=3,5,"NL","")))

don't shoot me als't nie werkt, is wilde gok :p

Blue-Bora

Legacy Member
Werkt niet :) Maar ik heb een Nederlandse excel.Ik heb als geprobeerd met =ALS

Ik wil dus in C30 ofwel het getal 3.5 ofwel 2 laten verschijnen als er in B30 NL respectievelijk BE staat.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Werkt niet :) Maar ik heb een Nederlandse excel.Ik heb als geprobeerd met =ALS

Ik wil dus in C30 ofwel het getal 3.5 ofwel 2 laten verschijnen als er in B30 NL respectievelijk BE staat.

je kan eens zoeken in je help file naar 'voorwaardelijke condities' of iets in da genre :-/

Fraggie

Legacy Member
=ALS(C30=0;"";ALS(C30=3,5;"NL";ALS(C30=2;"BE";"")))

-> mss wa ver gezocht:
als er niets in C30 staat, komt er ook niets, em reageerd alleen bij 2 & 3,5

als het dat is wat je bedoelt?

Blue-Bora

Legacy Member
Fraggie zei:
=ALS(C30=0;"";ALS(C30=3,5;"NL";ALS(C30=2;"BE";"")))

-> mss wa ver gezocht:
als er niets in C30 staat, komt er ook niets, em reageerd alleen bij 2 & 3,5

als het dat is wat je bedoelt?

Nee werkt niet :(

Maar B30 komt er ook aan te pas he :)

NL of BE in B30
3.5 of 2 in C30 als er in B30 NL of BE staat

Fraggie

Legacy Member
=ALS(B30=0;"";ALS(B30=2;"BE";"NL"))

alles anders dan 2 word dan nl

of als het alleen 3,5 mag zijn:
=ALS(B30=0;"";ALS(B30=2;"BE";ALS(B30=3,5;"NL";"")))

Blue-Bora

Legacy Member
Fraggie zei:
=ALS(B30=0;"";ALS(B30=2;"BE";"NL"))

alles anders dan 2 word dan nl

of als het alleen 3,5 mag zijn:
=ALS(B30=0;"";ALS(B30=2;"BE";ALS(B30=3,5;"NL";"")))

Dat werkt al,maar tzou andersom moeten zijn :)

Ik moet dus NL of BE invullen en excel moet dan in C30 3.5 of 2 invullen.

Fraggie

Legacy Member
oh god.. :p
=ALS(C30=0;"";ALS(C30=2;"BE";ALS(C30=3,5;"NL";"")))

is this right?

Blue-Bora

Legacy Member
Na een beetje puzzelen aan u formule heb ikze zelf gevonden ;)

=ALS(B30=0;"";ALS(B30="BE";2;ALS(B30="NL";3,5;"")))

Could'nt do it without your help

thx

Blue-Bora

Legacy Member
En hoe maak je een aftrekking?

Ik wil bv. B12 - B13 doen.


Het streepje staat dus voor min.

SOM heb ik al,maar MIn?????

iterums

Legacy Member
=B12-B13 moet ook werken net als je product ook kunt schrijven als =x*y

Blue-Bora

Legacy Member
iTeRuMs zei:
=B12-B13 moet ook werken net als je product ook kunt schrijven als =x*y


Arf 2 uur aant zoeken en tis zo simpel als iets :angry:

In elk geval bedankt ! :applause: :applause:

iterums

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Arf 2 uur aant zoeken en tis zo simpel als iets :angry:

In elk geval bedankt ! :applause: :applause:
er bestaat ook nog zoiets als de ingebouwde helpfunctie ;)

Blue-Bora

Legacy Member
Ja maar die gaf me

=SUBTOTAAL(5;D13:D14) in den aard
Maar da werkte dus niet

Blue-Bora

Legacy Member
Ok volgende vraag :)
Kzal da maar allemaal int zelfde topicske zetten he

Als er in een bepaalde cel het getal da erin staat onder de 50 gaat zou die cel moeten rood kleuren.

Is da mogelijk?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan