Archief - excel grafiek probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fillemondieu

Legacy Member
Dag mensen

in excell moet ik een grafiek maken. die bestaat uit een gebied of area tussen twee grafieken. Dat kan je makkelijk realiseren omdat er een sjabloon voor bestaat. Deze kleurt het gebied tussen de twee lijnen in.

Maar daarnaast zou ik op dezelfde grafiek nog een extra lijn moeten aanbrengen en dat lukt me niet. Kan iemand me helpen ?

ik heb al geprobeerd om twee identieke graphs te maken en dan eentje transparant te doen en dan over de andere zetten, maar ik krijg een grafiek niet goed transparant. en dat is ook een heel omslachtige methode,

kan iemand me helpen ?
merci

Fraggie

Legacy Member
Kan je de file online zetten en nog eens duidelijk beschrijven wat die extra lijn juist moet voorstellen?

fillemondieu

Legacy Member
aha, okee, dat is inderdaad duidelijker, een file

ik heb de file erbij gezet, je ziet twee graphs, bovenaan diegene die het opp tussen twee lijnen invult en daaronder een gewone lijn, ik zou graag die gewone lijn, in de eerste graph krijgen. maar weet niet hoe je dat doet. twee graphs overeen plakken is misschien wat te omslachtig, zeker omdat ik die grafiek nog een aantal keer ga moeten copieren en toepassen met andere data.

dankjewel

(even opzoeken hoe ik een file moet sharen)

euu, kan iemand me even op weg helpen om een file te sharen ?
kan dat via de site of moet ik die ergens neerpoten en dan een link aanmaken ?
dankjewel

u4ea

Legacy Member
weet nog da wij da op school is moeste doen op een test.

was der vree op gebuisd dus kan u ni helpen:p

Fraggie

Legacy Member
fillemondieu zei:
aha, okee, dat is inderdaad duidelijker, een file

ik heb de file erbij gezet, je ziet twee graphs, bovenaan diegene die het opp tussen twee lijnen invult en daaronder een gewone lijn, ik zou graag die gewone lijn, in de eerste graph krijgen. maar weet niet hoe je dat doet. twee graphs overeen plakken is misschien wat te omslachtig, zeker omdat ik die grafiek nog een aantal keer ga moeten copieren en toepassen met andere data.

dankjewel

(even opzoeken hoe ik een file moet sharen)

euu, kan iemand me even op weg helpen om een file te sharen ?
kan dat via de site of moet ik die ergens neerpoten en dan een link aanmaken ?
dankjewel
Bv: RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

fillemondieu

Legacy Member
hallo

ik heb nog een paar probleempjes

A) ik zou graag de nummers op de X as een label geven. dat lukt me dus niet.

ik heb een nieuwe grafiek gemaakt met de labels in de excel spreadsheet,
en dan komen de labels wel mooi op de x-as. Maar er is een probleem, ik wil niet dat het eerste label samenvalt met het nulpunt op de x en y as.

Dus als je op de voorgaande grafiek kijkt dan start de grafiek op 1 en niet op nul, dat zou ik ook graag hebben maar dan de cijfers vervangen door labels.

ik heb al serieus gegoogled maar trefwoorden om zoiets te vinden zijn niet simpel, in alle reeds hartelijk bedankt

B)daarnaast zou ik ook graag een dubbele Y-as hebben of althans een dubbele waarde aanduiding hebben, enerzijds de nummers zoals ze staan in de grafiek, anderzijds een aantal woorden die ook een aanduiding geven op de Y as, ik heb een grafiek bijgevoegd van hoe mijn spreadsheet er zou moeten uitzien.

http://rapidshare.com/files/387686260/grafiek.jpg.html

groetjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan