Archief - Editing tools

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

papfles

Legacy Member
Ik heb hier een aantal zaken staan - waaronder gameplay van bepaalde games - die ik graag wil knippen en converteren zodat ik het online kan gooien.

Ik heb momenteel Xilisoft Video Converter Ultimate staan om filmpjes om te vormen. Mijn vraag was echter welke output ik het beste kon kiezen.

Ik zoek er eentje dat me een deftige balans geeft tussen kwaliteit en grootte. Momenteel is het bv. 14 minuten HD-gameplay die in totaal zo'n 1 gig vormt. Moet ik dan voor Xvid gaan, mp4, avi, enz....

Youtube werkt bv. met 720p max en een screen van 853*505

Moet ik me daar naar richten of is dat eigenlijk te klein en zijn die files eigenlijk veel groter (en worden die verkleind door youtube zelf)?

Aid me :(

Exit

Legacy Member
youtube past dat bij conversie zelf aan naar juiste formaat.
die file gaat ook in een (vooringestelde) converter naar juiste formaat/verhouding.

xvid/divx is een codec voor avi.
eens testen welke voor dat bestand beste kwaliteit/grootte heeft voor door te sturen ...

papfles

Legacy Member
Exit zei:
youtube past dat bij conversie zelf aan naar juiste formaat.
die file gaat ook in een (vooringestelde) converter naar juiste formaat/verhouding.

xvid/divx is een codec voor avi.
eens testen welke voor dat bestand beste kwaliteit/grootte heeft voor door te sturen ...

Ik kan moeilijk files van 2 gig op youtube beginnen zwieren, lijkt me? Want dan gaat hun converter ook ettelijke jaren bezig zijn als ik daar een paar gameplay vids wil zetten, no?

Exit

Legacy Member
dat wel
maar ge moet op zich niet kijken naar dat formaat van 853x...

maar comprimeren in xvid of mp4 enzo wel om inderdaad de grootte van versturen te beperken.
maar wat er beter is ... eens comprimeren en resultaat bekijken of dat nog goed is en hoe groot het nog is om te uploaden.

papfles

Legacy Member
Exit zei:
dat wel
maar ge moet op zich niet kijken naar dat formaat van 853x...

maar comprimeren in xvid of mp4 enzo wel om inderdaad de grootte van versturen te beperken.
maar wat er beter is ... eens comprimeren en resultaat bekijken of dat nog goed is en hoe groot het nog is om te uploaden.

Heb 'k gedaan. Om de een of andere reden is de intro van Battlefield: Bad Company mooi in mp4 maar niet in avi, wmv enz.

Maar als ik dan echte gameplay pak (dus snellere actie, ontploffingen enz.), dan is wmv makkelijk het mooiste.

De intro en 2 chapters zijn wel 500 mb nog altijd (komen van 2.5 gig, dus daar kan ik al niet over klagen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan