Archief - Drivers: .inf bestanden gezocht.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EryciusPuteanus

Legacy Member
Ik wou ook eens gebruik maken van nLite maar ik merk op dat drivers mee slipstreamen niet zo eenvoudig is. Tegenwoordig worden drivers als mooie executables ter download gesteld, en dat vind ik heel leuk als ik ze individueel moet installeren, maar het programma nLite moet de .inf bestanden van die drivers hebben.

Ik zoek dus de .inf bestanden van de meeste drivers: Catalyst, Forceware, NForce, VIA chipset, ...
Waar kan ik die op 't Internet ergens vinden? Of op m'n eigen PC nadat ik die geïnstalleerd heb, bv. ergens in een systeemmap?

Skeddie

Legacy Member
Die .exe's zijn meestal maar archives, die als je ze laat lopen, hun inhoud ergens deponeren (meestal de TEMP-map) en dan de setup in dat archive laten lopen.
Deze .exe's kan je dan meestal ook openen met een archive viewer zoals WinRAR, extract dan naar ergens en je zou de .inf file wel moeten vinden.

EryciusPuteanus

Legacy Member
Dat zijn ze dus helaas niet :(
kunt ge die drivers ergens als .inf downloaden?

Skeddie

Legacy Member
Ervan uitgaande dat je XP hebt.

1. http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-8-09-041221m-020455c.exe
De Catalyst drivers: wordt gedownload als een .exe, na uitvoeren extract deze alle files naar een temp map die je zelf mag kiezen, en voert daarna setup.exe uit. Annuleer die setup, ga naar die map en zoek deze dir: wxp-w2k-catalyst-8-09-041221m-020455c\Driver\2KXP_INF
Hierin 2 .INF files, de C2_20455 voor w2k, en de CX_20455 voor XP

2. http://www.viaarena.com/downloads/drivers/4in1/VIA_Hyperion 4in1_v455vp1.zip
Gewoon extracten en zoek deze folder: VIAHyperion4in1455vp1
Dan de .exe met WinRAR openen en nog eens extracten en zoek dan deze folders voor de verschillende .INF's: VIAHyperion4in1455v\WinXP || VIAHyperion4in1455v\Inf\Winxp || VIAHyperion4in1455v\IDEWinXP || VIAHyperion4in1455v\AGP

3. http://download.nvidia.com/Windows/66.93/66.93_win2kxp_english.exe
Open met WinRAR, extract, en zoek in die folder naar nv4_disp.inf voor GeForce/Quadro kaarten, nv4disp2.inf voor RIVA TNT/Vanta kaarten

4. http://download.nvidia.com/Windows/nForce/5.10/nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_english.exe
Open en extract met WinRAR, en zoek dan weer naar de INF's

5. En zo gaat dat voor quasi elke driver. Als het je toch niet lukt, zeg dan welke en ik kijk wel eens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan