Archief - Drivers 64bit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

k3vin

Legacy Member
Iedereen,

Net mijn laptop voorzien van een update naar Windows 7 64bit, komt van Vista 32bit. Het probleem zit hem nu in de drivers installeren wat blijkbaar toch meer problemen geeft dan gehoopt ^^.

De laptop is een Sony Vaio FE41M. De site van sony zelf biedt niet meteen soelaas.

Voor bijvoorbeeld de grafische kaart kan ik de drivers niet installeren (GeForce Go 7400). Via de site van Nvidia zouden er werkende drivers moeten zijn maar de installer beweert iets anders en sluit vanzelf af. Ook als ik ga kijken in apparaatbeheer staat de grafische kaart er nog niet tussen maar enkel de standaard VGA beeldscherm adapter.
Iemand hier een idee voor? Heb al iets gelezen over de .inf files aan te passen van de driver installer maar volgens mij moet dit toch simpeler kunnen? :confused:

k3vin

Legacy Member
Ok het werkte niet met de drivers en de aangepaste inf file, daar "installeerde" hij op 1 seconde en zei dat er niets was aangepast.
De drivers werden wel geinstalleerd met mijn oorspronkelijk gedownloade drivers en de aangepaste inf file, ik herstart, en blijkbaar is er niets verandert :s

tijgerke

Legacy Member
Installeert hij de drivers niet automatisch via windows update?

k3vin

Legacy Member
Ja het is met een format gedaan :) sorry vergeten vermelden. Zal het zometeen eens met jouw drivers proberen

k3vin

Legacy Member
Ok de drivers voor de grafische kaart zijn in orde ^^
Nu de function keys en touchpad nog en het is volledig in orde. Tnx voor de oplossingen tot nu toe.

Exit

Legacy Member
touchpad moet normaal zo werken (zonder driver)
function keys => software laptop fabrikant

Yank

Legacy Member
touchpad zal zo wel werken, maar met de synaptics drivers heb je wat meer functionaliteit
synaptics heeft onlangs pas werkende drivers uitgebracht voor windows 7 64-bit

k3vin

Legacy Member
Touchpad werkte al maar niet de scrollmogelijkheid enzo :) Maar die heb ik makkelijk gevonden met de juiste drivers.
Voor de function keys heb ik op het internet een werkwijze gevonden maar deze werkte niet bij mij (moest bepaalde dingen in de juiste volgorde installeren maar hij zei dat de installers niet werkten voor mijn model, en heb deze nog niet gevonden voor mijn model maar zal wel in orde komen denk ik :)).

math

Legacy Member
Yankee zei:
Als je van vista 32-bit komt, dan heb je volledig geformatteerd en niet een upgrade gedaan? Want met upgrade kun je niet veranderen van 32-bit naar 64-bit.

probeer als drivers eens:
- v186.91 Windows 7/Vista 64bit | NVIDIA - NVISION (voor 64-bit)
- v186.91 Windows 7/Vista 32bit | NVIDIA - NVISION (moest je toch 32-bit hebben)
want ik zie dat de 7400 Go nergens meer ondersteund wordt in de 19x drivers van nVidia

Ik kan de exe file niet openen, ik krijg het volgende: can not open "C:/...." as archive.
Hoe moet je datt exe bestand openen?

rad1cal

Legacy Member
Zal ik es bumpen...
Heb hier ook een go7400 zitten waar de laatste drivers die nvidia zelf gaf wel op werkten. Powermizer daarentegen, werkt niet. Batterij loopt nu dus leeg op anderhalf uur, want videokaart blijft gewoon vlammen aan 450MHz en de laptop krijgt dan wafelijzer-allures; zowel cpu als gpu zitten idle aan 65 graden na een uur.

Weet er iemand van tools zoals NHC vroeger (notebook hardware control) die cpu en gpu kunnen underclocken en undervolten, voor vista/7 x64?

rubenvb

Legacy Member
rivatuner kan natuurlijk GPU underclocken.
Voor CPU kan je (met enige lastigheden) RMClock nog altijd gebruiken (zie notebookreview.com undervolting guide voor uitleg+rtcore64.sys download)
Ook CPUGenie kan RMClock vervangen, maar die heeft bij mij last van hoog CPU gebruik.
Check ook bij energie of je PCI express settings en CPU settings in orde staan. Check ook ineens of de powerplay enzo werkt als je windows op stroombesparingsmodus zet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan