Archief - Draadloos internet werkt niet - startbalk custombar verdwijnt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wopke

Legacy Member
Ik heb net Windows 7 geïnstalleerd, maar mijn draadloos netwerk doet het niet. Heb reeds 2 verschillende netwerkkaarten geïnstalleerd + de nodige drivers, maar Windows vind nooit de nodige stuurprogramma's. Ook al zoek ik ze manueel via "bladeren", dan nog is er niets te vinden. Nu steekt er een D-link in, daarvoor linksys.

Ook heb ik de pc al verhuisd, weg van bureau, en via gewoon UTP kabel aangesloten. Dan werkt internet perfect. Dus ik dacht, ik zoek zo naar de laatste drivers, en nog steeds niets. Daarna liet ik Windows zelf zoeken en ook hier geen resultaat.

Het is echt belachelijk frustrerend. Graag hulp! thnx!!

Exit

Legacy Member
op de site van dlink en linksys drivers zelf zoeken (win7 of vista drivers)

Wopke

Legacy Member
reeds verschillende keren geprobeerd. Werkt niet. Heb echt al vanalles geprobeerd. Heb al spijt dat ik me heb laten overhalen om die windows 7 te kopen. Er zijn nog andere dingen die me mateloos frustreren.

Ik heb steeds graag al mijn snelkoppelingen onderaan in de werkbalk staan. Ookal staan er dan verschillende vensters open, kan ik nog steeds met 1 klik andere dingen openen. Nu, in windows 7, heb ik pas na HEEL LANG zoeken gevonden hoe ik deze tevoorschijn krijg, maar telkens als ik mijn pc afzet verdwijnen deze terug. Degoutant.

Plus dat deze snelkoppelingen niet allemaal zomaar het programma openen. Voor foobar2000 bv vraagt hij dan nog altijd eens:"Wilt u dit bestand openen?" Enig idee hoe ik dit af kan zetten?

Exit

Legacy Member
de snelstarten balk van windows?
een juiste koppeling gezet in die balk?

Wopke

Legacy Member
zo zag het er uit in Vista:

Naamloos.jpg


De juiste koppelingen staan er in hoor. Ik ga naar de programmas in program files en maak daar van het origineel een snelkoppeling. Zelfs bij firefox gaf hij die melding. Enkel programmas van microsoft zelf pakt hij netjes aan.

Exit

Legacy Member
ge maakt dan de koppeling direct naar die balk of gekopieerd die koppeling, of per ongeluk koppeling naar de koppeling gemaakt (dan krijgt ge een error normaal)

(zou 7 es moeten starten om te zien/testen)

Wopke

Legacy Member
ik maak een koppeling naar het bureaublad, dewelke ik dan sleep naar de balk onderaan. Zowel in vista als XP ging dat altijd vlekkeloos.

alvast merci voor de respons

Wopke

Legacy Member
Als er iemand weet hoe windows 7 mijn werkbalk onderaan kan "saven", dan hoor ik het HEEL graag!

Exit

Legacy Member
heb daarnet ook ff getest en bij afmelden was die terug weg
es naar zien

Exit

Legacy Member
ge maakt een nieuwe balk aan of ge zet de iconen bij de snelstartenbalk?

Wopke

Legacy Member
wat ik doe is rechtsklikken op de balk, dan selecteer ik "koppelingen" zodat deze er bij komen staan zoals de taalbalk eigenlijk, en daar sleep ik de snelkoppelingen naartoe. Uiteindelijk is het resultaat zoals hierboven weergegeven, maar zoals eerder gemeld gaan deze na het afsluiten terug weg.

Exit

Legacy Member
k
ik heb in 7 de snelstarten (quick launch) en deze blijft wel staan
maar quicklaunch zou niet meer in 7 standaard zitten (hier nog de RC)
hebt ge die snelstarten balk?
anders die eens toevoegen

ook zou het verdwijnen van die balken liggen aan de account op de pc
als ge een nieuwe gebruiker maakt dan zou het daar wel goed zijn.

Wopke

Legacy Member
Ah, straks eens proberen als ik thuis ben. Ik heb de ultimate editie. Ik h ou u op de hoogte.

Wopke

Legacy Member
nope... niks :( en ik zie het niet echt zitten om alles op die andere account te gaan zetten.

Hier nog een screen van mijn balk. Die "koppelingen" die je rechts ziet staan blijft nu wel staan, maar dus niet onderaan zoals ik het wens.

prob.jpg

Exit

Legacy Member
ge kunt deze onderaan zetten, maar daar blijft hij niet of ge krijgt deze nu niet onderaan?

Wopke

Legacy Member
hij blijft er niet. Telkens opnieuw gaan deze weg. Als ik dan enkel "koppelingen" liet staan met pijltjes waarop ik kon klikken zodat in een uitschuifbaar menu mijn koppelingen kreeg te zien bleef deze wel soms staan. Inderdaad soms. De ene keer sluit ik de PC af en blijft "koppelingen" staan, de andere keer verdwijnt deze weer gewoon.

maarten08

Legacy Member
Weet niet of je al geprobeerd hebt om die snel starten werkbalk er te zetten, maar het is het proberen waard (werkt bij mij op W7 Ultimate 64-bit). Na heropstarten blijft deze staan bij mij.
Heel soms gaat deze bij mij ook weg, maar dat is dan na het defragmenteren en heeft ook iets met norton te maken ...

Hier een link naar een guide:
Add the Quick Launch Bar to the Taskbar in Windows 7 - How-To Geek

Wopke

Legacy Member
maarten08 zei:
Weet niet of je al geprobeerd hebt om die snel starten werkbalk er te zetten, maar het is het proberen waard (werkt bij mij op W7 Ultimate 64-bit). Na heropstarten blijft deze staan bij mij.
Heel soms gaat deze bij mij ook weg, maar dat is dan na het defragmenteren en heeft ook iets met norton te maken ...

Hier een link naar een guide:
Add the Quick Launch Bar to the Taskbar in Windows 7 - How-To Geek

hier had ik veel hoop op, maar ook dit werkt niet. De balk komt er idd te staan maar verdwijnt weer na een heropstart. Hij staat zelfs niet meer bij werkbalken. Ik ga mijn antivirus eens uitzetten en nogis proberen.

Wopke

Legacy Member
werkt niet. Ik had ook gelezen dat ik het huidige thema dan moest opslaan maar ook dit hielp niet. Kga ook nog wa verder zoeken. Toch merci.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan