Archief - Dosbox hulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Forsetis

Legacy Member
Hoi, ik ben sinds kort aan het proberen oude games aan de praat te krijgen via aan dosbox.
Wat voor velen een onder jullie een makkie is , is voor mij een grote ramp :(

http://img194.imageshack.us/img194/5459/naamloosai.png

dit is hoe mij c eruit ziet, maar als ik wil mounten zegt de dosbox dat hij de directory file ofzo niet kan vinden.

Ik heb wel een paar engelstalige tutorial gelezen maar ik geraak er echt niet aan uit :(

Kan iemand een paar nuttig tips geven aan deze pc leek aub?

dank bij voorbaat.

D-dude

Legacy Member
Normaal is het mounten niet moeilijk probeer deze command eens.
Code:
MOUNT c c:/DOSbox-0.73/OLDGAMES/

i386dx

Legacy Member
In Windows zijn het backslashen.... (c:\...)

Maakt ne directory DOS aan, en steekt daar uw spellekes in (typt gemakkelijker)
mount c c:\dos

Zupperman

Legacy Member
Naar uw C gaan door in dosbox "C:" te type
dan gaat ge naar de map met uw games

(typ "dir" om de directory te zien, "cd naamvandir" om in een map te gaan en "naamvan.exe" om een exe te starten)

Zupperman

Legacy Member
Ge moet in de com map gaan nog dus "cd COM" invoeren en dan typ je de naam van de exe (of je typt de beginletters van de naam en dan drukt ge op de tab toets en word de rest van de naam automatisch aangevuld) en dan op enter om te starten.

Wrs is 1 van die 2 exe's het spel, tenzij de game die ge gedownload hebt ni fatsoenlijk is :p
Of het in die data map nog zit

ter info moest het werken en ge kunt spelen: alt+tab induwen is fullscreen modus normaal ;)

EDIT: kheb misgezien sry, nadat ge in de COM map zit moet ge nog naar de c&c map gaan dus "cd Command & Conquer Gold", daar zal de exe staan

Exit

Legacy Member
zou zeggen, leer EERST dos eens

die settle~1 en comman~1 zijn mappen!
dus CD comman~1 en CD settle~1

zolang er <DIR> achterstaat is het een map (directory) en moet ge ze openen door CD (Change Directory)
tot ge op het punt komt dat ge de exe files ziet staan.


edit:
http://www.claymania.com/dos-primer-dutch.html

Forsetis

Legacy Member
Exit zei:
zou zeggen, leer EERST dos eens

die settle~1 en comman~1 zijn mappen!
dus CD comman~1 en CD settle~1

zolang er <DIR> achterstaat is het een map (directory) en moet ge ze openen door CD (Change Directory)
tot ge op het punt komt dat ge de exe files ziet staan.


edit:
DOS beginselen

Idd ja, je moet CD voor je mapnaam typen en daarna nog eens DIR.

Dan pas zie je de files staan waar je dan een exe , bat of start kan terugvinden, waar je uw game mee kan opstarten.

Command and conquer was een corrupt BAT bestand waardoor de dosbox steeds crashte, het is me gelukt met De settlers 2.

Bedankt voor de toelichting

bearshare14

Legacy Member
bij mij komt er dit "|" te staan maar dan met een klijne openning in het midden zo als links boven 1 naar onder en 1naar rechts al je het vanaf esc kijkt op mijn toetsenbord
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan