Archief - domain 'uitschakelen'

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

<B>

Legacy Member
een nooby domain-vraag:

ik heb een vaste pc en een laptop van t werk. De laptop werkt met een domain. Ik kan geen bestanden uitwisselen tussen de 2 pc's. kan ik het domain tijdelijk uitschakelen en een werkgroep kiezen, en hoe doe ik dat?

thx
B

PussyDuster

Legacy Member
Lokaal aan loggen als admin, en van het domein naar werkgroep brengen (systeemeigenschappen tab computernaam)

Ik denk wel dat je enkel terug naar je Domein kunt door op't werk de netwerk kabel in te steken en hem dan terug op't domein te zetten. En dan ben ik niet zeker, maakt hij de PC aan in active directory als je hem op't domein brengt (want die zal daar al bestaan).

Nu ja beter wachten op een deskundige! :p

Exit

Legacy Member
afzetten, of gewoon zoqiezo al lokaal aanloggen en da zou ge al lokaal op lan moeten kunnen zonder domein afzetten

domein terug aanzetten moet op twerk gebeuren omda de pc zich moet registreren op het lan

<B>

Legacy Member
Exit zei:
afzetten, of gewoon zoqiezo al lokaal aanloggen en da zou ge al lokaal op lan moeten kunnen zonder domein afzetten

domein terug aanzetten moet op twerk gebeuren omda de pc zich moet registreren op het lan


dus: log on -> local ipv domein zou moeten volstaan?

<B>

Legacy Member
als ik lokaal inlog staat die nog steeds onder dat domein. Kan ik dat ergens uitzetten, zonder het risico te lopen de ochtend daarop de helpdesk van t werk te moeten bellen? :)

Exit

Legacy Member
da mag in domein nog zitten, zolang ip range wa klopt kunt ge via uitvoeren \\pcnaam de andere pc's normaal openen hoor.

J-Style

Legacy Member
Wat is het verschil tussen een domein en een werkgroep ??
Voordelen, nadelen ??

DickY

Legacy Member
ik gebruik laptop op 3 verschillende locaties en die hebben telkens verschillende netwerk settings

je kunt het gemakkelijkste de settings veranderen/aanpassen met een ingebouwde functie van WinXP

http://hacks.oreilly.com/pub/h/1143
of
http://www.windowsnetworking.com/kb...figureyourlaptopsnicfordifferentnetworks.html

werkt hier perfect

als je dan nog weet dat je gewoon een batch bestand kan schrijven dat na het opstarten van de laptop, de juiste settings instelt, dan heb je geen nood aan programmas te kopen, die dit voor jou zouden doen :)

Exit

Legacy Member
werkgroep => iedere ps heeft alle rechten voor het lan AFHANKELIJK van de instell op de andere pc

Domein => pc's moeten zich aanmelden bij nen server en krijgen dan van die server rechten toegewezen waar ze al dan niet aanmogen komen enzo, bvb op scholen en bedrijven is dat zo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan