Archief - Distro voor mijn pc?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

e4media

Legacy Member
zo ver zit ik nog niet :D (thugangel lucky bastard ;))

ik heb blackbox-0.70.0rc.tar.gz gedownload en ik zit nu aan ./configure

ik moest wel nog de gcc, iconv en g++ - libraries installeren

Nu vraagt hij iets van X Windows? Is dat ook een library? wat moet ik dan downloaden? => http://ftp.belnet.be/mirror/ftp.xfree86.org/

thugangel

Legacy Member
e4media zei:
zo ver zit ik nog niet :D (thugangel lucky bastard ;))

ik heb blackbox-0.70.0rc.tar.gz gedownload en ik zit nu aan ./configure

ik moest wel nog de gcc, iconv en g++ - libraries installeren

Nu vraagt hij iets van X Windows? Is dat ook een library? wat moet ik dan downloaden? => http://ftp.belnet.be/mirror/ftp.xfree86.org/

sorry dak u daar ni mee kan verderhelpe makker :)
k ben zelf ma een linuxnewbie :) ( ma goed dak hier inet heb :p:p )

lilpac

thugangel

Legacy Member
Code:
lilpac@ubuntu:~ $ sudo startx wmaker
Password:
Using authority file /home/lilpac/.Xauthority
Writing authority file /home/lilpac/.Xauthority

X: warning; process set to priority -1 instead of requested priority 0

Fatal server error:
Server is already active for display 0
        If this server is no longer running, remove /tmp/.X0-lock
        and start again.


When reporting a problem related to a server crash, please send
the full server output, not just the last messages.
Please report problems to [email][email protected][/email].
na 'sudo startx wmaker'


:) :help:

Bubbling Zombie

Legacy Member
mm, eerst x afsluiten en dan heropstarten (heb je gereboot -_-) (anders es op ubuntu forum horen, vriendelijke mannen daar en kheb niet _zo_ veel ervaring met debian/ubuntu)

GuntherDW

Legacy Member
Tyfius zei:
gentoo = moeilijke install voor beginner
slackware = ok, maar je moet echt alles zelf doen, bij gentoo/fedora/ubuntu, heb je bepaalde commados die een prog voor jou gaan downloaden en installeren. (bv, ik wil office, dan moet ik maar doen "yum install openoffice" en na 10 mins is 't allemaal in orde, bij slackware kunde da afaik ni)
fedora = werk ik op m'n laptop mee, ideaal beginner os

dan, recent kan ik je ubuntu aanraden, zeer eenvoudige ni te fancy installatie die alles voor je doet.

patrick denk erover na om swaret in slackware in te bakke... :p

GuntherDW

Legacy Member
thugangel zei:
Code:
lilpac@ubuntu:~ $ sudo startx wmaker
Password:
Using authority file /home/lilpac/.Xauthority
Writing authority file /home/lilpac/.Xauthority

X: warning; process set to priority -1 instead of requested priority 0

Fatal server error:
Server is already active for display 0
        If this server is no longer running, remove /tmp/.X0-lock
        and start again.


When reporting a problem related to a server crash, please send
the full server output, not just the last messages.
Please report problems to [email][email protected][/email].
na 'sudo startx wmaker'


:) :help:

sudo startx wmaker :wtf:
op wa slaagt da nu :p
zoiets zou ge nooit mogen doen, laat u er ni intrappe van een onofficieel pakket te 'sudo'en, als ge ni 100% zeker zijt ZEKER ni (vraag aan de anderen of het pakket OK is), maar als ge het toch wilt doen is het op eigen risico :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan