Bram
Legacy Member
Oké, een tijd terug vroeg ik hoe ik een server's IP's moest instellen. Dat probleem breidt zich nu wat uit.
Ik ben op een basisschool (als stage) waar een servertje moet opgezet worden. De school heeft een router die als DHCP fungeert, we willen de server opzetten in de pc klas en beginnen met de computers daar aan de server te hangen.
Nu zitten we een beetje met het ei: hoe moeten we onze dhcp instellen? M'n docent had gezegd dat we de pc's een tijdelijk statisch ip moest geven, toevoegen aan het domein, server instellen als dhcp en vervolgens de TCP/IP instellingen van de clients weer op automatisch zetten.
De ICT-coördinator (die niet veel ervaring heeft met server 2003) twijfelt echter of dit voldoende is en dit geen conflicten zal geven met de dhcp van de router.
Is er iemand die meer advies kan geven?
Ik ben op een basisschool (als stage) waar een servertje moet opgezet worden. De school heeft een router die als DHCP fungeert, we willen de server opzetten in de pc klas en beginnen met de computers daar aan de server te hangen.
Nu zitten we een beetje met het ei: hoe moeten we onze dhcp instellen? M'n docent had gezegd dat we de pc's een tijdelijk statisch ip moest geven, toevoegen aan het domein, server instellen als dhcp en vervolgens de TCP/IP instellingen van de clients weer op automatisch zetten.
De ICT-coördinator (die niet veel ervaring heeft met server 2003) twijfelt echter of dit voldoende is en dit geen conflicten zal geven met de dhcp van de router.
Is er iemand die meer advies kan geven?
