Archief - Desktop start niet meer op

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Orph4nus

Legacy Member
Mijn desktop wil dus niet meer opstarten.
Er kwam eerst iets op ivm Bootimage Failed ofzoiets.
Dus had ik vanalles geprobeert met de install/recovery DVD van win7.

Zo heb ik in de CMD de volgende dingen geprobeert:

BOOTREC /FIXMBR -> operation completed successfully
BOOTREC /FIXBOOT -> element not found
BOOTREC /REBUILDBCD -> No installations found.
BOOTREC /SCANOS -> same as above

Ook heb ik opgemerkt dat die DVD mijn HDD ook niet meer herkent en ook dus niet mijn windows 7, aangezien die op die HDD stond.
Dus kon ook geen normale repairs uitvoeren of windows 7 herinstaleren.

Dus werdt ik wanhopig en dus ging ik naar bios menu , en daar drukte ik op load optimized settings. En dan save & exit -> y.

toen restarte hij en dus en vanaf dan krijg ik de volgende error bij het opstarten: " Missing operating system "

dus probeerde ik het zelfde als vorige keer in de repair dvd en failde weer.
Diskpart

LIST DISK

SELECT DISK (followed by the number of the disk . most likely 0)

LIST PARTITION

SELECT PARTITION (followed by your partition number. most likely 0)

ACTIVE

EXIT

maar ik kon geen select partition doen , want dan bleef hij zeggen no partition selected. dus gaf ik dat maar op

heb ook CHKDSK c: -> maar die zegt blablabla RAW . Kan geen dinges met raw blabla.

Nu zit ik dus met een PC die niet meer werkt.....
IK heb zoiets in mijn hele leven nog nooit meegemaakt :p en heb al veel pc's gehad. Ook ben ik er zelf met bezig sinds kleinsaf aan maar krijg het echt nie gefixt :/ Ik zou dit echt willen oplossen zonder dat ik men data op die HDD verlies...

alvast bedankt om het te lezen.

ShPonGle

Legacy Member
nieuwe harde schijf kopen, erin steken, oude schijf als 2e schijf aankoppelen en redden wat er nog te redden valt...

Exit

Legacy Member
hdd in een andere pc als 2de schijf steken
daar checkdisk eens doen
recovery eventueel doen
smartstatus van hdd checken

Orph4nus

Legacy Member
Ik heb de HDD via ubuntu live cd kunnen formateren.
Nu heb ik windows 7 opnieuw geinstalleerd maar na de instal bij het opnieuw opstarten krijg ik al meteen een error.

--------------

Kan windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recnte hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:

1. Plaats de windows-installatieschijf en start uw computer opnieuw op
2. selecter de talinstellingen en klik op volgende.
3. klik op'uw computer herstellen'

Als u deze schijf niet hebt, dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeembeheerder of fabrikant van uw computer.

Bestant: \Windows\System32\Config\system

Status: 0xc00000e9

Informatie: Kan windows niet laden omdat het systeemregistrterbestand ontbreekt of beschadigt is

--------

Dit is toch niet normaal... ik begin echt hopeloos te worden :s heb al 2 keer opnieuw clean format en installeert en altijd heb ik dit...

Exit

Legacy Member
als het probleem op de hdd zelf is dat wel normaal hoor.

system = register bestand van windows.
als de files corrupt is (door slechte hdd) dan krijgt ge dit soort errors.

Orph4nus

Legacy Member
Tzou kunnen zen want das nog een redelijk oude HDD, heb er 2 andere HDD's ingestoken die ik nog had liggen op men kast. Dus we gaan hier is proberen iets mee doen.

Ik laat nog wel iets weten ... :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan