Archief - Desktop maakt geen verbinding met internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S1RBOT

Legacy Member
Hallo, hier mijn volgend probleem...

Deze morgen toen ik mijn pc opstartte, maakte mijn pc geen verbinding met het internet. Na te rebooten nog steeds niet. Daarna heb ik mijn pc uitgezet en na 2 uur terug aan en toen had ik gewoon internet,de hele dag, tot mijn internet op een gegeven moment weer gewoon uitviel. Ineens. Maar ik heb alleen geen internet op mijn desktop. Laptop maakt wel nog gewoon verbinding met internet. Ik heb meerdere malen mijn router gereset, modem gereset, kabels nagekeken, geprutst met wat instellingen,... Niks werkt. Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe dit opgelost kan worden.

Groetjes en thanks in advance :)

Exit

Legacy Member
als laptop internet heeft ligt probleem dus niet bij de router
spware/virusvrij?

post eens een hijackthis logje

Exit

Legacy Member
log ziet er goed uit

als het voorvalt doe dan eens volgende tests

start - uitvoeren - cmd - ipconfig
noteer/kopieer dan eens de info die daar staat/gegeven wordt.
vervolgens de commando
ipconfig /renew

Exit

Legacy Member
is tijdens dat het niet ging?

zoveel tunnels ...
hebt ge nog virtuele pc's staan? (vmware enzo)

S1RBOT

Legacy Member
Ja, ik had een soort usb stick waarmee je internet op je pc kunt krijgen met de pc verbonden. Maar momenteel heb ik terug internet via de powerline adapter....

Exit

Legacy Member
trek dan die stick eruit omdat ge met 2 verbindingen verbonden zijt dan en dat kan probleem geven

en de lan heeft geen goed ip, dus wrs de powerlan die geen ip doorlaat, dus probleem eerder bij de powerlans dan

S1RBOT

Legacy Member
Ja, heb de stick er uit gehaald en het werkt terug. Maar voor dat ik problemen kreeg had ik altijd alleen de powerlines

TiZon

Legacy Member
Hoe ziet je netwerkopstelling er thuis uit?

Modem----Belkin----Powerline?

of

Model----Belkin
----------Powerline?

Als je een powerline ook gebruikt voor je DigiTV kan het zijn dat je geen IP meer krijgt.

S1RBOT

Legacy Member
Modem---belkin---powerline

momenteel zit ik weer met het probleem dat ik geen internet heb via de powerlines...

Exit

Legacy Member
die powerline eens herinstallen/reconnecten.

mogelijks werken ze over meerdere fasen en is er mogelijkheid dat ze regelmatig gestoord worden door andere toestellen op het netwerk en dus connectie verliezen ...

S1RBOT

Legacy Member
En zou je me ook kunnen helpen met wat ik precies moet doen want ik begrijp het niet zo goed. Ik heb geprobeerd om software te downloaden van de powerlines maar deze werkt ook niet echt --'

Sonina

Legacy Member
Steek die powerline eens in een ander stopcontact en reset die toestelletjes eens.

Zoals Exit al vertelde worden die toestellen misschien gestoord door een ander apparaat in het netwerk waardoor je verbinding wegvalt als dat apparaat aan staat. Schakel je het apparaat uit dan kan de verbinding tussen de powerlines wel tot stand komen.

Ivm dat ander stopcontact, probeer er een dat op een andere stroomkring aangesloten is thuis. Steek het desnoods even 10m van de pc in en leg er even een langere kabel tussen maar zo weet je rap of het daar aan ligt of niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan