Archief - data corruptie hulp gevraagd!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jastas

Legacy Member
Zit met het volgende pokke probleem:

SP2 geinstalleerd op prima lopend systeem met enkele gedeelde mappen voor netwerk, reboot zoals gevraagd en hopla: blijft hangen aan login (geen HD activiteit meer), taakbeheer geeft enkele lopende processen aan maar niet allemaal.
Dan maar reset, F8 en safe mode.
Blijft op zelfde punt hangen.
Reboot, F8 en "last known configuration" geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde: ik geraak windows niet meer in.
Dan maar format c, opnieuw windows installeren + alle drivers...

Blijkt nu dat enkele mappen van een ANDERE PARTITIE niet toegankelijk meer zijn, ook niet in cmd!
Zeer vervelend omdat dit nogal belangerijke bestanden waren! Explorer geeft als grootte 0 byte aan, maar als dit echt zo zou zijn zou ik plots 20gieg plaats vrij hebben, wat dus niet zo is.

Wat zou dit kunnen zijn, en hoe valt dit op te lossen? Heeft het misschien te maken met het delen van die mappen (mappen waren wel nog gedeeld bij format c, geeft het misschien hier iets mee te maken)?

ps sorry kan echt geen beperkte posts maken...

st3ph3n

Legacy Member
Best eens een schijfcontrole op die partitie doen: Start -> Uitvoeren -> chkdsk /r
Bij de volgende systeemstart wordt die dan gecontroleerd (ook de oppervlakte en dat kan een tijdje duren).

Welke melding krijg je als je zo'n map probeert te openen ?

Steven

PS: Welk OS + evt. SP's staat er nu op ?

PC_Freak@Linux

Legacy Member
Ik ook al dit soort problemen gehad en wat ik je aanraad is om vooral NIETS met die schijf te doen totdat het volgende is gebeurd:

Download GetDataBack voor NTFS van www.runtime.org
Gebreuik Dit programma om je spullen terug te krijgen.
Dit programma scant heel je HD (of een bepaalde partitie)
en kan enorm veel terug vinden. Zo heb ik, nadat een van mijn partities ineens miraculeus leeg was, ongeveer 90% van al mijn data kunnen terughalen. Belangrijk is wel dat je Genoeg extra HD ruimte hebt om al je files (tijdelijk) op te kopieren alvorens de partitie ter verwijderen/herstellen. Want het is niet aangeraden om die gegevens dan maar op de partitie te zetten waar je ze net vandaan hebt gehaald omdat je dan een redelijk grote kans hebt om andere data vorgoed kwijt te raken.
Jammer genoeg is de geregistreerde versie vereist om effectief ook de bestanden terug te kunnen kopieren, maar ik dent wel dat de gemiddelde doorgewinterde gamer daar iets op weet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan