Archief - D-Link DWL G510 Driver werkt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unilever

Legacy Member
Hoi,

Ik heb hier in mijn PC een D-Link DWL G510 PCI-e kaartje gestoken.
Ik installeer de driver van op de site van D-Link, maar ik kan geen verbinding maken met internet. Ik vind ook geen enkel netwerk. Met mijn laptop kan ik wel verbinding maken met mijn netwerk. Iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen? Ik heb net een clean install van Win XP Pro S3 gedaan.

Thx,

Michiel.

MrZodiac

Legacy Member
check eerst een bij apparaat beheer of de kaart wel geïnstalleerd is.

Gele uitroeptekens en uitroeptekens zijn al niet goed.

Staat je netwerkkaart tussen de verbindingen? rechtermuisklik op mijn netwerklocaties en dan eigenschappen.

MrZodiac

Legacy Member
Edit:

Als je hem laat zoeken naar netwerken? krijg je er geen te zien? heb je de tool van Dlink geinstalleerd of gebruik je deze van Windows zelf?

Als je deze van Dlink hebt geinstalleerd werkt de tool van windows niet.

Anders moet je eens alle software verwijderen van de kaart en dan enkel de drivers ervan installeren en niet de dlink wifi tool.

Exit

Legacy Member
MrZodiac zei:
Als je deze van Dlink hebt geinstalleerd werkt de tool van windows niet.

dat klopt niet.
ge kunt die van dlink uitzetten en aanzetten (optie bij eigenschappen van de verbinding welke ge wilt, die van windows of die van de fabrikant)

MrZodiac

Legacy Member
Exit zei:
dat klopt niet.
ge kunt die van dlink uitzetten en aanzetten (optie bij eigenschappen van de verbinding welke ge wilt, die van windows of die van de fabrikant)

Hoi Exit, het klopt dan toch wat ik zeg? Als je die van de fabrikant gebruikt werkt deze van windows niet en omgekeerd ?

Of je dat kan kiezen in de software van Dlink weet ik niet zeker, maar zou me verwonderen als dat niet zou kunnen. Ik probeer altijd een wifi adaptor te installeren zonder de tool van de fabrikant, want dat zorgt veel voor problemen.

edit: ok, ik snap em :) uninstall van de tool is niet nodig aangezien je kan kiezen.

Unilever

Legacy Member
Het idd zoals Exit zegt. Je kan dit kiezen, maar dit is ook het probleem niet.

Exit

Legacy Member
MrZodiac zei:
edit: ok, ik snap em :) uninstall van de tool is niet nodig aangezien je kan kiezen.

inderdaad, mag geinstalleerd staan, moet niet uninstalled/verwijderd worden.


hij ziet geen netwerk om te verbinden?
wordt de SSID van de router uitgezonden?

Unilever

Legacy Member
Hij ziet inderdaad geen netwerk om te verbinden. De SSID van de router word niet uitgezonden. Maar als ik dan het netwerkprofiel toevoeg, zie ik het netwerk wel staan, maar verder gebeurt er niets.

EDIT: Ik heb het al gevonden. Ik heb ingesteld dat ik alleen bepaalde mac adressen toelaat. En deze PC stond er nog niet bij.

Bedankt voor de moeite!

Michiel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan