BladeDancer35
Legacy Member
Situatie is als volgt; ik heb thuis twee netwerken ingesteld.
Het eerste wordt volledig geregeld door de router en is een draadloze verbinding met toegang tot internet. Subnet 255.255.255.0 en IP's 192168.x.x
Het tweede netwerk verloopt via een crosscable tussen twee PC's, dit om de trage bestandsoverdracht bij draadloze verbindingen te compenseren. De instellingen hiervoor zijn subnet 255.0.0.0 en IP's 10.0.0.x
Alles staat overigens ingesteld op het IPv4 protocol, IPv6 heb ik niks aan veranderd, ook niet voor het bedrade netwerk.
Het probleem is dat het crosscable netwerk pas gebruikt wordt als ik de draadloze verbinding uitschakel. Staan ze beide aan, gebeurt de bestandsoverdracht namelijk via de draadloze verbinding. Ik heb reeds de metric interface eens aangepast en manueel een waarde ingevoerd, maar dit wijzigde niks.
Mijn vraag is nu, wat heb ik verkeerd ingesteld? Ik dacht door beide netwerken een ander subnet te geven, deze zonder probleem naast elkaar konden worden gebruikt. Maar kennelijk is er nog iets dat ik over het hoofd heb gezien?
Het eerste wordt volledig geregeld door de router en is een draadloze verbinding met toegang tot internet. Subnet 255.255.255.0 en IP's 192168.x.x
Het tweede netwerk verloopt via een crosscable tussen twee PC's, dit om de trage bestandsoverdracht bij draadloze verbindingen te compenseren. De instellingen hiervoor zijn subnet 255.0.0.0 en IP's 10.0.0.x
Alles staat overigens ingesteld op het IPv4 protocol, IPv6 heb ik niks aan veranderd, ook niet voor het bedrade netwerk.
Het probleem is dat het crosscable netwerk pas gebruikt wordt als ik de draadloze verbinding uitschakel. Staan ze beide aan, gebeurt de bestandsoverdracht namelijk via de draadloze verbinding. Ik heb reeds de metric interface eens aangepast en manueel een waarde ingevoerd, maar dit wijzigde niks.
Mijn vraag is nu, wat heb ik verkeerd ingesteld? Ik dacht door beide netwerken een ander subnet te geven, deze zonder probleem naast elkaar konden worden gebruikt. Maar kennelijk is er nog iets dat ik over het hoofd heb gezien?



