Archief - crashende explorer.exe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yvezzke

Legacy Member
Ik heb sinds gisteren een vreemd probleem:

Na een hoop games gedeinstalleerd te hebben, crashed Explorer.exe constant, soms bij het surfen, soms bij verwijderen van bepaalde dingen, soms bij gewoon gebruik.drwatson.exe durft dan ook te crashen.
Module die steeds terugkomt in de logboeken is NTDLL.DLL, soms unknown en soms hungapp.

Hoe is dit probleem veroorzaakt, ik heb enkle games gedeinstalleerd en windows-update zen ding laten doen.

Zaken die ik al gedaan heb:
-Registry sannen en opkuisen.
-geprobeerd de .dll file te vervangen, maar dit gaat niet.

Weet hier iemand een oplossing voor? Dit is de eerst keer is bijna 10jaar computergebruik dat ik dit probleem tegenkom.
gelieve uw antwoord duidelijk te formuleren, dwz uitgebreid de stappen opsommen die kunnen helpen.
Alvast bedankt.

MrZodiac

Legacy Member
staat er photoshop op je pc?

Google geeft me 10-tallen mogelijkheden. Het is vrijwel onmogelijk om met de beschrijving die jij geeft te weten hoe dat komt.

* welke games heb je verwijderd.
* is er nog andere software verwijderd (evt die met adobe te maken hebben?)
* vanaf wanneer doet de fout zich voor (na welk programma te de-installeren?)
* virusscan uitgevoerd - anti spyware laten draaien?
* Windows update opnieuw uitvoeren

Yvezzke

Legacy Member
Tientallen games verwijdert.Probleem is zich beginnen te manifesteren na laatste game, dat was X3:terran conflict.Maar ik heb al zo veel verwijdert zonder probmemen.Geen photshop op pc aanwezig, nog software van adobe geinstalleerd of verwijdert.
Ik ga nu windows-update uitvoeren en mss nog eens scannen met norton.

Update: probleem doet zich altijd voor als ik een snelkoppeling op het bureaublad wil plaatsen, dan geeft taakbeheer aan dat bv mijn documenten niet meer reageert en moet ik afsluiten.In het logboek zijn nog verschillende .dll-bestanden de oorzaak van de crash, nu bv dbghelp.dll.

Pff, wat een afknapper.

Yvezzke

Legacy Member
Te laat, alle games zijn der al af en weg....dan maar formatteren...mag dicht.

Yvezzke

Legacy Member
Pff, miserie ten top, uiteindelijk geformateerd, alles der terug op gezwiert.Probleem doet zich weer voor:

Meestal als ik een bv. een item rechtsklik en wil verplaatsen, zoals een snelkoppeling, crashed explorer.exe.Crashend onderdeel is deze keer ofwel NTDLL.DLL of SHELL32.DLL.
Probleem doet zich voor na weer een aantal updates van windows geinstalleerd the hebben.
Al mijn games heb ik ook opnieuw moeten installeren.

Gevold is hiervan dat explorer opnieuw word gestart en dat een aantal items in de taalbalk onbereikbaar zijn.Zoals mijn creative volumescherm, het icoon is dan weg en via Start-alle programaa's werkt deze dan ook niet.

Nogmaals:dit is een probleem dat ik vroeger nooit zo frequent had.
Iemand nog een suggestie of is bv mijn ram weer naar de zak?

Yvezzke

Legacy Member
menace2070 zei:
doe eens een chckdisc

Heeft niks verholpen, explorer.exe crashed lustig verder......

Ik ben nu een paar oplossingen gevonden voa google aan het proberen, ik houd jullie op de hoogte.

Yvezzke

Legacy Member
CosMiced zei:
herinstallen van windows :P

HAHAHA,

Ik doe nie anders dan formatteren, en na een tijdje is het probleem er gewoon terug.

Google geeft idd tientallen redenen en oplossingen, niks werkt zover.
Het kan opglost worden met een progje genaamd shellviewer of zoiets, maar dit is een werk van trial and error.Ik begin een repair install van Windows te overwegen...
sfc.exe -scannow vind fouten maar kan ze niet oplossen omdat die steeds achter een cd van WinXP Pro vraagt, terwijl er duidekijk WinXP home is geisntalleerd.
Iemand nog raad of suggestie's?

Ironpole

Legacy Member
Heb je USB-sticks of externe hardeschijven die geïnfecteerd zijn met een virus?
Zoek of je het bestandje ISE32.exe op een van die USB dingen hebt staan.

Ik zeg het maar omdat ik dat virus had op m'n USB-stick die telkens mijn PC infecteerde telkens ik die instak, met als gevolg dat mijn explorer.exe telkens een stuk of 5 keer achter elkaar crashte bij het opstarten.
Je kan ook eens zoeken achter ISE32.EXE op je gewone C-schijf.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan