Archief - CPU-gebruik

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
Hallo,



sinds enkele dagen is mijn pc met momenten vreselijk traag.


wanneer ik het taakbeheer (ctrl alt del) bekijk, zie ik dat om de paar seconden mijn CPU-gebruik op 100% staat. Toch kan ik in de lijst van lopende processen nergens enige activiteit bespeuren.

Ik neem aan dat dit regelmatig pieken van het CPU-gebruik ook de oorzaak is van de traagheid van de PC.

Uit voorzorg post ik alvast een Hijackthis logje.


Mvg

Musk

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 16:52:25, on 19/04/2010
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\lxdicoms.exe
C:\Program Files\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MSN | Hotmail | Messenger | Nieuws, entertainment, concerten, video, sport, lifestyle, auto en nog veel meer, dat is MSN !
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN | Hotmail | Messenger | Nieuws, entertainment, concerten, video, sport, lifestyle, auto en nog veel meer, dat is MSN !
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MSN | Hotmail | Messenger | Nieuws, entertainment, concerten, video, sport, lifestyle, auto en nog veel meer, dat is MSN !
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SearchHelper.dll
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\OFFICE~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: In weblog opnemen - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &In weblog opnemen met Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Mobiele favorieten maken... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\OFFICE~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/win...ls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1198931634687
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Imapi Helper - Alex Feinman - C:\Program Files\Alex Feinman\ISO Recorder\ImapiHelper.exe
O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: lxdiCATSCustConnectService - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\\lxdiserv.exe
O23 - Service: lxdi_device - - C:\WINDOWS\system32\lxdicoms.exe
O23 - Service: MSCSPTISRV - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\AVLib\MSCSPTISRV.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe (file missing)
O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Program Files\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: SonicStage SCSI Service (SSScsiSV) - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Sony DADC Austria AG. - C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe

--
End of file - 5076 bytes

Musk

Legacy Member
Ziet dit er dan clean uit?

Dan weet ik tenminste dat ik het probleem elders moet gaan zoeken.


mvg


Musk

skatemania

Legacy Member
Ik zie hier niet direct iets in maar ik kijk er mss over :) Als exit hier passeert zal hij het je direct kunnen zeggen :)

Exit

Legacy Member
behalve deze staat er weinig slechts in
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Int ernet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)


kijk in taakbeheer eens bij de tijd dat er gebruik gmaakt wordt per proces van de cpu
als die optie (kolom) er niet is, toevoegen via de menu

Musk

Legacy Member
kheb er maar een screenshotje van genomen, omdat ik niet goed weet wat ik moet opmerken.

Kheb een screenshotje gemaakt op het moment dat ie weer even op 100% staat, dit terwijl er bij het CPU-gebruik overal 0 staat.


Spybot heeft ook een aantal dingen gevonden en kunnen repareren, maar dit lijkt niet geholpen te hebben.

Alvast bedankt voor de hulp!

//Screenshot\\

Sqarzz

Legacy Member
Ik heb al is van dat probleem gehoord. Had iets te maken met de Nvidia driver. Ik zie er wel niks van terug in u running services. Wat is u graka config?

Exit

Legacy Member
duid eens onderaan aan "processen van alle gebruikers weergeven'
en wrs ziet ge dan stuk meer processen, check die dan eens

Musk

Legacy Member
Dit is enige account op deze pc, dus met dat aangevinkt krijg ik evenveel processen te zien.

Heb dan NOD32 free trial eens afgehaald en een grondige scan laten doen. Hij vond toch 41 threats, deze removed/gefixt en nu lijkt het direct al een pak beter te gaan.

bedankt voor de hulp/tips en moeite! :)


gr

Musk

Sqarzz

Legacy Member
Ik kan u ccleaner ook zeker aan raden. Denk er in het vervolg aan om op een regelmatigere basis een scan uit te voeren. Als ge met een keylogger of een rat zit kunnen er mensen met alle wat ge doet meevolgen he.

Musk

Legacy Member
ik doe thans regelmatig een scan met spybot en laat m'n hijackthislog ook regelmatig controleren.


Maar inderdaad, een grondige virusscan op regelmatige basis is zeker geen overbodige luxe :)

en ter info, kheb een ATI-kaartje ;)

Sqarzz

Legacy Member
Musk zei:
ik doe thans regelmatig een scan met spybot en laat m'n hijackthislog ook regelmatig controleren.


Maar inderdaad, een grondige virusscan op regelmatige basis is zeker geen overbodige luxe :)

en ter info, kheb een ATI-kaartje ;)

aight :), goe voor u dat het is opgelost!

Chalk

Legacy Member
Ik weet niet hoe goed het programma is, maar ik heb dit toch op mijn pc staan en gebruik het toch (bijna) dagelijks eens: RAMRush.

Waarschijnlijk gaat het je probleem niet oplossen, maar het is wel handig soms. Het optimaliseert je RAM gewoon. Het werkt automatisch + je kan het zelf laten runnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan