Archief - Computer automatisch afsluiten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jethroeetvelde

Legacy Member
Binnenkort krijgt mijn zus een computer maar mijn ma zou graag hebben dat de computer rond 8u ofzo automatisch afsluit. Hij mag dan ook niet meer kunnen aangaan. Ik heb al over shutdown.exe gehoord maar kan je de pc dan niet opnieuw opstarten?

Verder wil mijn ma niet dat ze chat, dus ik kan best een account aanmaken zonder installatierechten, maar dan zijn er nog de chatboxen, hoe los ik dit op?

Mvg, Jethro.

ReBirTh

Legacy Member
parental software :p
Of met vista of 7 gaat dit ook met family safety, en das gratis

jethroeetvelde

Legacy Member
Er komt xp op en ik zou het liefst een gratis programma hebben :p

ReBirTh

Legacy Member
gratis gratis gade nie vinden, kheb er lang genoeg achter gezocht :-p

ReBirTh

Legacy Member
jethroeetvelde zei:
Binnenkort krijgt mijn zus een computer maar mijn ma zou graag hebben dat de computer rond 8u ofzo automatisch afsluit. Hij mag dan ook niet meer kunnen aangaan. Ik heb al over shutdown.exe gehoord maar kan je de pc dan niet opnieuw opstarten?

Verder wil mijn ma niet dat ze chat, dus ik kan best een account aanmaken zonder installatierechten, maar dan zijn er nog de chatboxen, hoe los ik dit op?

Mvg, Jethro.

Kga je vanavond eens iets doorsturen dat ik gebruik.
Daarmee kan je alles instellen wat je wil, en toegang na een bepaald uur verhinderen e.d. Moest je merken dat ik het vergeten ben, stuur me dan gerust maar een herinnering. Soms is het zodanig druk, dat ik wel eens iets durf te vergeten ;)

maximvdb

Legacy Member
Laat is weten of da goe werkt. Wij kunne da hier ook goe gebruiken :)

@ TS

Vergeet windows messenger dan ook ni te blokkeren ;)

Exit

Legacy Member
pc uitzetten is geen probleem, beletten dat die terug aankan kan niet, wel dat ie aankan maar niet inloggen dan ...

of router die extra functie heeft die voor die pc internet vanaf 8u uitzet ...

jethroeetvelde

Legacy Member
Zou je dat uitloggen dan ook met shutdown.exe doen samen met de taakplanner?

ReBirTh

Legacy Member
maximvdb, da werkt vréé goed :p
draait al een groot jaar op de kids hun pc's, en dat doet da vréé goed.
Moest je het ook willen, moet je me maar es een pm sturen.

maximvdb

Legacy Member
rebirth101 zei:
maximvdb, da werkt vréé goed :p
draait al een groot jaar op de kids hun pc's, en dat doet da vréé goed.
Moest je het ook willen, moet je me maar es een pm sturen.

Kzal da morge is doen. Want da broertje van mij vind het normaal om tijdens de schooldagen tot 1 uur snachts te gamen. De oplossing van is de router uitrekken...

maxdevis

Legacy Member
maximvdb zei:
Kzal da morge is doen. Want da broertje van mij vind het normaal om tijdens de schooldagen tot 1 uur snachts te gamen. De oplossing van is de router uitrekken...

of, naargelang je router, een bepaalde pc slechts toegang tot internet geven tot een bepaald uur.
meer info zie handleiding router.

maximvdb

Legacy Member
maxdevis zei:
of, naargelang je router, een bepaalde pc slechts toegang tot internet geven tot een bepaald uur.
meer info zie handleiding router.

Die router kan dan ni. En volgens mij werkt da ni bij ons want wij werken met powerlans en dan denk ik da alle powerlans geen internet meer krijgen...

kristofb

Legacy Member
Kan je met de User control of GPO niet gewoon instellen dat haar user tussen 20:00u en ... niet mag aanloggen?

Zelete

Legacy Member
Waarom zo moeilijk allemaal? Gewoon task scheduler?

Heb hier een servertje dat ontwaakt via RTC alarm (in BIOS gewoon instellen) en gaat slapen elke dag om hetzelfde uur...

Maak een .bat met:

Code:
@echo

shutdown.exe -s -t 30 -c "Type shutdown -a to cancel..."

Koppel dat aan een task die je zelf instelt :)

EDIT: Je kan eventueel zo'n stopcontact met een timer kopen? Dan kan ze de PC niet aanzetten :)

menace2070

Legacy Member
lol idd
@echo

shutdown.exe -s -t 30 -c "Type shutdown -a to cancel..."

of simpeler

"mode 16.2"
cls
"shutdown /s"
exit


en die chatshit doe je met local policies fzoe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan