j .
Legacy Member
Klopt, die staan normaal alleen in het register (was het proberen waard).
Voordat we daar induiken, kunnen we ook proberen DCOM gewoon af te zetten; 99,9% van de thuisgebruikers heeft het niet nodig, en het is een veiligheidsrisico (geweest).
Maak een herstelpunt met systeemherstel.
Ga naar DCOMbobulator , start het en ga naar "Am I vulnerable?"
Als je de groene boodschap krijgt: "DCOM is Available but is NOT Vulnerable" (the system has been patched...), dan kan je met de volgende tab DCOM afzetten.
Kijk nu of de foutmeldingen nog terugkomen.
Krijg je de rode boodschap "DCOM is Available and Vulnerable", moet je win XP eerst updaten.
Als het niet opgelost is, herstarten en kijken of je de groene boodschap krijgt. Dan DCOM afzetten.
Als er toch onverwachte problemen opduiken, kan je DCOM gewoon terug aanzetten met het programma/via systeemherstel in veilige modus.
Voordat we daar induiken, kunnen we ook proberen DCOM gewoon af te zetten; 99,9% van de thuisgebruikers heeft het niet nodig, en het is een veiligheidsrisico (geweest).
Maak een herstelpunt met systeemherstel.
Ga naar DCOMbobulator , start het en ga naar "Am I vulnerable?"
Als je de groene boodschap krijgt: "DCOM is Available but is NOT Vulnerable" (the system has been patched...), dan kan je met de volgende tab DCOM afzetten.
Kijk nu of de foutmeldingen nog terugkomen.
Krijg je de rode boodschap "DCOM is Available and Vulnerable", moet je win XP eerst updaten.
Als het niet opgelost is, herstarten en kijken of je de groene boodschap krijgt. Dan DCOM afzetten.
Als er toch onverwachte problemen opduiken, kan je DCOM gewoon terug aanzetten met het programma/via systeemherstel in veilige modus.
