Archief - can't start kernel mode probleem ??! (servicedatabase)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

j .

Legacy Member
Klopt, die staan normaal alleen in het register (was het proberen waard).
Voordat we daar induiken, kunnen we ook proberen DCOM gewoon af te zetten; 99,9% van de thuisgebruikers heeft het niet nodig, en het is een veiligheidsrisico (geweest).

Maak een herstelpunt met systeemherstel.

Ga naar DCOMbobulator , start het en ga naar "Am I vulnerable?"
Als je de groene boodschap krijgt: "DCOM is Available but is NOT Vulnerable" (the system has been patched...), dan kan je met de volgende tab DCOM afzetten.
Kijk nu of de foutmeldingen nog terugkomen.
Krijg je de rode boodschap "DCOM is Available and Vulnerable", moet je win XP eerst updaten.
Als het niet opgelost is, herstarten en kijken of je de groene boodschap krijgt. Dan DCOM afzetten.

Als er toch onverwachte problemen opduiken, kan je DCOM gewoon terug aanzetten met het programma/via systeemherstel in veilige modus.

crack007

Legacy Member
ok heb het gedaan => Ga naar DCOMbobulator , start het en ga naar "Am I vulnerable?"
toen disable en pc opnieuw opgestart ma weer opnieuw de 2 fouten
toch nog maar eens bedank alweer
peace

j .

Legacy Member
Dat wordt dus verder zoeken ;)
Ga naar start>uitvoeren>msconfig>opstarten, en vink daar alles af. Herstart, en kijk of het probleem zich nog voordoet(N.B. je zet nu heel wat programma's af, zoals antivirus, firewall, toepassingen grafische kaart,...)
Als de boodschap niet terugkomt na een aantal keren opstarten, zit de schuldige in de lijst. Dan kan je ze een per een terug aanvinken, en telkens herstarten tot je de foutboodschap terug krijgt. Dan heb je de schuldige (of een van de schuldigen) gevonden.
Vink die terug af, en al de rest terug aan. Als alles in orde blijft, meld dan even wat je hebt afgevinkt en of dat een invloed heeft op je computer.

Als de boodschap blijft, kunnen we nog naar de services kijken.

crack007

Legacy Member
ja hallo sorry voor laat antwoord ma was diet weekend in duitsland(u-god).
en fijn fijn eindelijk heb het gevonden : heb alles afgezet en terug een voor een aan
de fout licht bij : "anvshell.exe SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
heb het dus laten uitstaan en een paar maal opnieuw opgestart en fouten komen niet terug. ik merk ook nog niks wat het zou kunnen zijn die anvshell.exe???
maar toch al weer zoveel bedankt man we zijn er eindelijk bijna
thanx !!!!!!

j .

Legacy Member
Dat bestand is een onderdeel van de software voor een asus grafische kaart: je verliest het icoontje in de taakbalk(voor instellingen), en de speciale tab voor instellingen in beeldscherm>instellingen>geavanceerd. (Ik denk dat de instellingen zelf behouden blijven)
Normaal is het overbodig; kijk alleen eens of er geen problemen zijn bij grafisch veeleisende programma's(beeldbewerking, sommige spelletjes).
Als het toch nodig blijkt, kunnen we proberen het van op een andere plek op te laten starten.

crack007

Legacy Member
ok ik zal deze week es alle games wat ik heb testen en u iets laten weten bedankt.
peace
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan