Archief - BSD/Linux op PowerBook G4 1.5ghz

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Iemand al eens zen PowerBook laten dual booten met BSD of Linux? Ben wa aant rondneuzen wa ik het beste kan gebruiken, maar blijkbaar is er maar weinig support.

Op het eerste zicht heeft Linux net als BSD ook geen Airport Extreme support, klopt dit? en bedoelen ze dan dat het device totaal in zen geheel niet supported word, of dat enkel 11mbit supported word?

Zowel OpenBSD en NetBSD lijken even veel support te hebben op een paar kleinigheden na, dat OpenBSD meer moeilijkheden heeft om te booten in bepaalde omstandigheden.

Firewire blijkt supported te zijn, maar devices als HD's etc blijken dan weer niet te werken. Onder Linux ook zo?

Verder zit ik nog me het prob da ik 1 grote partitie heb, enige suggesties zonder men backups te hoeven bovenhalen om dit te fixen?

Als ik een van de dagen eens tijd heb denk ik dak eerst eens dit ga proberen -> http://www.netbsd.org/Documentation/network/netboot/intro.macppc.html

Post uw ervaring of opmerking plz :)

dJeez

Legacy Member
Mijn experiment met YDL (Yellow Dog Linux dus) heeft niet lang geduurd. 'k Had die erop gezet in de hoop dat die alle hardware (vooral graka dan) zou herkennen, maar niets was echter minder waar, en 'k had toen niet veel zin (om maar zwijgen over de tijd) om uren te prullen om het aan de praat te krijgen. Bij mijn weten is er totaal geen ondersteuning voor de Airport Extreme, maw je kan er niet veel mee aanvangen.

Resultaat : YDL was er sneller terug af (clean OS X install) dan hij erop stond :p.

Ik wacht echt tot er op z'n minst Airport Extreme support is, dan zal 'k wel eens een image maken van de HDD en nog eens experimenteren.

Fuji

Legacy Member
eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je bsd of linux zou willen dual booten op een osX systeem?
Ik vind osX juits het sumuum van deze systemen gebundeld.

dJeez

Legacy Member
Fuji zei:
eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je bsd of linux zou willen dual booten op een osX systeem?
Ik vind osX juits het sumuum van deze systemen gebundeld.
Gewoon, voor de uitdaging, en ook om wat tegendraads te zijn. Ik haat nl. de nogal vaak voorkomende "Ik ben Mac gebruiker, dus superieur aan de PC gebruikers (warbij ze het dan voornamelijk hebben over Windows)" mentaliteit.

'k Zou alvast graag eens een pinguïn zien schitteren op de Powerbook (ipv dat appeltje) :p.

eLex

Legacy Member
op Fosdem vorig jaar Gentoo zien lopen op een G5'ke, was wel lekker :-)

Sick`

Legacy Member
Beter port systeem, meer support (X11 op Mac is niet alles unless je pakken tijd wil verspillen met te liggen compileren, fink en apt-get is niet valhalla).

Sommige dingen storen me echt, in console booten is enkel mogelijk met hier en daar een hack toe te brengen, of alles manueel te starten op enkele dingen na vanuit single user mode. En bovendien geen virtual terminal support daar.

Het is gewoon niet helemaal hetzelfde als vroeger :s

PC_Freak

Legacy Member
Gentoo Portage bestaat ook voor Mac OS X -- en nee dat is niet hetzelfde als Linux voor PowerMac.

Daarmee krijg je hetzelfde "emerge-systeem" van Gentoo Linux op Mac OS X.

Mistic

Legacy Member
ik heb gentoo op mijn iBook staan in dualboot....


partitiekes best aanmaken met dien tool van MacOSX zelf en voor de rest gewoon den tutorial volgen oep de site van gentoo

hierow

of de iets oudere versie:

hierzow


ze hebben daar ook een vree goei forumke van:

da vinde ier

en natuurlijk niet te vergeten irc:

irc.freenode.org => #gentoo-ppc
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan