Archief - Bootable CD maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rikkie

Legacy Member
Hoi,

kan er iemand mij vertellen hoe ik best een bootable cd maak? Hij moet enkel bootable zijn, zodat ik het programma fdisk kan runnen. Het probleem is dat ik iemand ken en windows kan niet meer geïnstalleerd worden omdat zijn schijf het niet meer wil aanpakken. Het probleem ligt volgens iemand anders aan zijn MBR en zou opgelost kunnen worden door het commando: fdisk mbr?

Er is geen diskettestation beschikbaar dus het moet via nen bootable CD.

Alvast bedankt.

Greetz, Rikkie

shimbayi

Legacy Member
Kan je toch doen met de cd van windows. Gewoon ergens kiezen dat je systeem wil herstellen en dan recovery console of zoiets.

Je kan ook de ultimate boot cd gebruiken.

Rikkie

Legacy Member
Maar die PC werkt dus helemaal niet meer! dus ik moet de CD op een ander systeem aanmaken of wat?

Greetz, Rikkie

Exit

Legacy Member
ne GEWONE win installatie cd erin, kies in menu nie voor setup maar recovery console en dan doet ge dan maar fixmbr, fixboot, fdisk wat ge wilt, maar hd nie aannemen? is die nog zichtbaar in bios? ata of sata? (sata => drivers installeren TIJDENS win setup)

Rikkie

Legacy Member
Exit zei:
ne GEWONE win installatie cd erin, kies in menu nie voor setup maar recovery console en dan doet ge dan maar fixmbr, fixboot, fdisk wat ge wilt, maar hd nie aannemen? is die nog zichtbaar in bios? ata of sata? (sata => drivers installeren TIJDENS win setup)

de HD is volledig zichtbaar in BIOS (is ATA) en zelfs bij de setup van WinXP, maar ge kunt ze niet aanduiden. Der staat achter: winxp kan niet worden geïnstalleerd op deze schijf"

Maar die kerel heeft tijdens een installatie van XP aan het knoeien geweest en volgens iemand anders dat ik ken, is er iets fout met zijn MBR

Greetz, Rikkie

Exit

Legacy Member
mbr maakt niet uit om er XP op te zetten, XP past die mbr weer aan, denk eerder dat ie dan iets uitgestoken heeft met de filesysteem ... ge kunt het er mss niet opzetten MAAR GE moet dan wrs die partitie volledig leegmaken en opnieuw aanmaken in de setup!!

wa geeft ie als fout bij booten van die schijf?

Rikkie

Legacy Member
Exit zei:
mbr maakt niet uit om er XP op te zetten, XP past die mbr weer aan, denk eerder dat ie dan iets uitgestoken heeft met de filesysteem ... ge kunt het er mss niet opzetten MAAR GE moet dan wrs die partitie volledig leegmaken en opnieuw aanmaken in de setup!!

wa geeft ie als fout bij booten van die schijf?

tja der staat niks meer op dus die geeft gewoon een hd boot failure.

Ik snap da ni hé! ge ziet die schijf in de setup van XP, maar ge kunt xp er niet opzetten.

hoe bedoelt ge dan: met het filesysteem uitgestoken?

Greetz, Rikkie

Exit

Legacy Member
onbekend/beschadigd bestandssysteem zodat xp er niet op kan, dan moet ge die opnieuw formateren/partities opnieuw aanmaken, in setup die partities verwijdern en opnieuw aanmaken!

Rikkie

Legacy Member
Exit zei:
onbekend/beschadigd bestandssysteem zodat xp er niet op kan, dan moet ge die opnieuw formateren/partities opnieuw aanmaken, in setup die partities verwijdern en opnieuw aanmaken!

Dat lukt dus niet hé! en 't is daarom dat iemand anders dat van die MBR zei. In ieder geval kan ik het vandaag toch niet meer proberen.

thx voor de antwoorden. Dit wordt morgen nog vervolgd!


Greetz, Rikkie

Exit

Legacy Member
neemt dan tijdens setup recovery console
download nen bootcd van internet (zoals 2de post)

Rikkie

Legacy Member
Ik heb dus vandaag die PC opgestart met een bootable cd (gemaakt van een Win98 bootdisk) en daarna FDISK gerund.

Wat blijkt: zelfs Fdisk vindt die schijf niet ! Het rare is dat ze in den BIOS en tijdens de POST wel herkend wordt. (S.M.A.R.T. staat op en alles is OK)

De PC wordt morgen naar de winkel gebracht, aangezien het toch nog een zo goed als nieuwe schijf betreft.

Ik zal wel iets laten weten, wanneer ik weet wat eraan was.

greetz, Rikkie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan