Archief - Boot disk failure

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Homer`

Legacy Member
Ik heb daarstraks mijn pc nog eens uitgeblazen en opgekuist en eerst startte hij helemaal niet meer op. Bios Checksum Error. Daarna heb ik alle onnodige dingen losgekoppeld (extra ramlatjes, data-hdd, etc) en toen raakte ik toch al tot id bios. Als ik dan verder wil krijg ik een Boot Disk Failure.. Ik start dan op met de CD van w7 ultimate. Als ik dan bij het venster ben waar je kan kiezen tussen 'geheugencontrole', 'systeemherstel' etc staat er vanboven: 'besturingssysteem onbekend (onbekend)', maar als ik dan klik op iets (iets van apparaatbesturingsprorgramma's ofzo) dan kan ik wel door mijn hdd zoeken naar de files, dus de hdd is niet stuk. Ik heb al geprobeerd de opstartfiles te herstellen, maar dat helpt niet..

Any ideas?

Exit

Legacy Member
bootvolgorde staat goed ingesteld?
aangezien er een checksum error was is de bios gereset en moet ge de volgorde dus checken.

+ heeft NIETS met windows te zien aangezien ge nog niet eens aan windows geraakt.

Homer`

Legacy Member
Ja, was niet zeker waar ik het moest zetten, sorry.

En ja, het staat allemaal juist.
Ben nu W7 terug aan het installeren.. Ik heb wel gezien dat ik op de schijf een gewone partitie had die ik ook gebruikte (dus mijn bootschijf) maar blijkbaar was er nog een partitie op de hardeschijf (boot X) van 20Gb met wat program files en zelfs een 'user' folder met public files in.. Ik heb geen idee hoe die daar komt. Heeft iemand een programma om die partitie zichtbaar te maken in windows verkenner, te formateren en dan te mergen met de 'normale' C-schijf?

Exit

Legacy Member
normaal worden ALLE partities getoond in schijfbeheer
daar partitie verwijderen (meestal aangegeven als unknown)

Homer`

Legacy Member
En toch staat het er niet tussen. Checked it. Double checked it.

nijltjetweety

Legacy Member
Een overmaatse MBR dan misschien, die blijft ook in schijfbeheer onzichtbaar, toch tot en met vista is dat zo. Soms partitioneringssoft en bootloaders gebruikt? bvb mrbooter, bootcamp, ... en zonder MBR kan de pc niet starten natuurlijk, zelfs niet wanneer er meerdere besturingssystemen opstaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan