Clovis
Legacy Member
Goeiedag,
Ik heb expressnet van telenet (2 ip adressen dus). Ik heb 2 computers aangesloten op het internet met behulp van een switch. (van modem naar switch en van daaruit 2 kabels naar de 2 computers)
Nu zou ik graag vanop de computer boven gemakkelijk aan de bestanden van de computer beneden willen komen (en omgekeerd). Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Ik heb de searchfunctie gebruikt en heb dit gevonden maar ik ben er niet echt wijzer uit geworden.
Beide pc's draaien WinXP Home.
Liefst eenvoudig en stap voor stap uitleggen want ik ken er niks van.
Alvast bedankt,
Floris
Ik heb expressnet van telenet (2 ip adressen dus). Ik heb 2 computers aangesloten op het internet met behulp van een switch. (van modem naar switch en van daaruit 2 kabels naar de 2 computers)
Nu zou ik graag vanop de computer boven gemakkelijk aan de bestanden van de computer beneden willen komen (en omgekeerd). Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Ik heb de searchfunctie gebruikt en heb dit gevonden maar ik ben er niet echt wijzer uit geworden.
Beide pc's draaien WinXP Home.
Liefst eenvoudig en stap voor stap uitleggen want ik ken er niks van.
Alvast bedankt,
Floris
Ik heb op de computer boven ping "IP-adres computer beneden" gedaan en op de computer beneden ping "IP-adres computer boven". Er verscheen op beide pc's iets met "4 verzonden, 0 ontvangen, 100% verlies, ..." Pingen naar de hostnaam heb ik denk ik niet gedaan? Toch niet dat ik wist dat ik er naar aan't pingen was... (ik ken er niks van)
Echt raar... Gisteren heeft het heel de dag niet gewerkt en nu doet alles het plots weer. Bedankt voor de hulp in ieder geval en sorry voor de last.