Archief - BAD_POOL_CALLER Error op Win2k3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SiX

Legacy Member
Ik krijg sinds da ik hl² geinstalled heb bleuscreens(blame it on valve :) )

Als ik dvdkes aant rippen ben, of gewoon niks aant doen ben, ineens, blam

BSOD, BAD_POOL_CALLER

Of soms, er heeft zich een ernstige fout voorgedaan, het systeem wordt nu herstart.

Kheb al is gezocht wa da is die BAD_POOL_CALLER, en das slechte drivers ofzo heb ik begrepen. Ma het grappig(of juist ni grappig eigenlijk) is, da voor hl² der niks mis was.

Dus nu was men vraag wat der zou kunne gebeurd zijn, en eventueel oplossingen?

Kga nog tot maandag wachten op zinnige antwoorden, en dan maar terug naar win 2000, wel spijtig, want 2003 vond ik echt wel goed, kwa netwerkbeheer enz.

st3ph3n

Legacy Member
Het kan aan drivers liggen maar ook aan hardware. Misschien toevallig dat het net met de installatie van HL2 gekomen is ?

Het lijkt me geen slecht idee om met http://www.memtest86.com/ het RAM-geheugen te scannen op fouten.

Kijk ook eens in de Event Logs (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.msc) of er gerelateerde foutmeldingen staan. Post die dan hier eens.

Steven

SiX

Legacy Member
memtest heb ik een maand geleden al eens gedaan, omdat ik toen ook bluescreens kreeg in windows xp, da was de reden dat ik win2k3 heb geinstalled, hoelang moet ik da laten runnen voor een zeker resultaat ?

SiX

Legacy Member
19 passes zonder 1 error, ik gok dat er niks is met mijn geheugen dan ?

st3ph3n

Legacy Member
Inderdaad. Misschien moet je de moederborddrivers eens herinstalleren ?

Steven

stelly

Legacy Member
kheb ook driverconflicts bij hl2 die mij bsod's geven, ik denk dat we best wachten op een patch van valve, we zijn niet de enigen die problemen kennen bij hl2 ;)

SiX

Legacy Member
Nieuwe error, zelfde systeem:
nv4_dfsp.dll
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Das toch iets met mijn nvidia drivers niet ?

*Kheb intusse de laatste nvidia drivers geprobeert, same problem*

SiX

Legacy Member
ik heb de drivers die windowsupdate voorstelt gepakt, en het bluescreen met de page fault is nu opgelost, ik hoop dat die andere ook wegblijven nu :)

st3ph3n

Legacy Member
Dat heb ik overlaatst ook gedaan en heeft ook mijn probleem opgelost (freezen tijdens games). Het zou dus best wel kunnen :)

Steven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan