Archief - Ati Radeon 9800XT + KDE ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nullius

Legacy Member
Heey,

Ik heb omdat ik overgeschakeld ben op ATI even een reinstall gedaan van m'n Mandrake 10.0
Daarvoor had ik een gf4 van Nvidia en daar werkten beide beeldschermen.
Na de overschakeling kreeg ik enorm veel errors en had ik besloten om vandaag Linux eens ne keer volledig terug te installeren.

Na de installatie en configuratie van de drivers met de tool van ATI zelf, probeerde ik m'n XServer op te starten met 'kde'.
Dan kreeg ik deze error:

(WW) fglrx: No matching Device section for instance (BusID PCI:1:0:1) found
FATAL: Module fglrx not found.
[drm] failed to load kernel module "fglrx"
(EE) fglrx(0): DRIScreenInit failed!
FATAL: Module fglrx not found.
[drm] failed to load kernel module "fglrx"
(EE) fglrx(1): DRIScreenInit failed!
(EE) fglrx(1): DRI initialization for 2nd screen failed - aborting!
Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Speedo/, removing from list!
xinit: No such file or directory (errno 2): no program named "/usr/bin/startkde" in PATH

Specify a program on the command line or make sure that /usr/X11R6/bin
is in your path.


waiting for X server to shut down


Ik ben volledige noob in Linux ... dus ni te ingewikkeld maken aub :D
Het rare is dat 'startx' wel werkt, maar dat ik dan geen KDE krijg.

Anyway, tnx ;)

Burnout

Legacy Member
Heb ik altijd voor @ ATI gewoon een ander BusID nemen. Normaal kan je dat te weten door lspci uit te voeren. Probeer eens 1:0:0

Nullius

Legacy Member
Het staat volgens mij (gezien in X86...config) op 1:0:0
Ik vind het ook raar dat hij hier 1:0:1 zegt ... misschien door m'n tweede scherm ? :)

sparco

Legacy Member
Ik weet nog geen eens hoe ge de drivers van ati kunt instaleren :(

Nullius

Legacy Member
Heb het ondertussen al kunnen oplossen.
Eigenaardig genoeg werkte het wel na een reinstall van Linux ... begrijpen wie begrijpen kan.
Eerst werkt het niet op een fresh install, daarna wel.

Anyway, belangrijkste is dat alles werkt (behalve tweede scherm dat zwart blijft door te hoge res en freq ... maar moet die waardes nog eens opzoeken, dus da zou geen probleem mogen zijn :)).

Tnx voor al de hulp :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan