clubje
Legacy Member
'Lo iedereen.
Het probleem begon enkele dagen geleden. Ik was gewoon aan het surfen, en plots viel m'n pc uit, en maakte hij een akelig geluid (een soort van hoog 'alarmgeluid' die precies duidelijk maakte dat er iets mis).
Echt een akelig en vrij luid geluid. Enige wat ik kon doen was de stekker uitdoen en weer insteken. De pc startte zonder problemen weer perfect op. Een halfuur later gebeurde het echter opnieuw.
Dan een tweetal dagen geen probs meer gehad. Dan daarstraks starte de pc plots gewoon opnieuw op (dus niet met dat geluid). Na de herstart weer een halfuurtje kunnen werken, dan gebeurde weer het bovenstaande (met het geluid, stekker uitrekken, enz...).
Wat is dit????
Ik ken niet veel van pc's, maar door vaak op fora te lezen weet ik dat het uitvallen en/of restarten van je pc vaak te maken heeft met oververhitting. Maar er zijn veel zaken die dit tegenspreken denk ik: er is niets overclocked, de pc is vrij nieuw, ik speel bijna nooit games, en die keren dat m'n pc heropstartte was toen ik enkel en alleen aan het surfen was, dus ik belastte mijn pc helemaal niet. Als ik dan al eens game (ik game nooit langer dan een kwartier) dan heeft hij geen probs, terwijl toch juist dan de pc warm wordt?
Ik heb al m'n virusscanner laten lopen, adaware, spybot.
Ik ga niet naar 'rare' sites, doe bijna niks anders dan msn en surfen met mijn pc, onderhoud hem goed, enz, en nu dit......
iemand?
alvast bedankt
grtz
clubje
specs:
-AMD XP 2800+, Barton Core 333MHz FSB Boxed with cooler
-ABIT AN7 µGuru
-TWINMOS DDR 2x 256MB=512 400Mhz PC3200
-AOPEN QF50C Midi Black 300W
-SAPPHIRE Radeon 9800 PRO 128Mb DDR & TV-out & DVI
-MAXTOR 80GB 8MB SATA (7200/150) 6Y080M0
-ENERMAX 80mm case fan met regelbare snelheid
-Windows XP Home
Het probleem begon enkele dagen geleden. Ik was gewoon aan het surfen, en plots viel m'n pc uit, en maakte hij een akelig geluid (een soort van hoog 'alarmgeluid' die precies duidelijk maakte dat er iets mis).
Echt een akelig en vrij luid geluid. Enige wat ik kon doen was de stekker uitdoen en weer insteken. De pc startte zonder problemen weer perfect op. Een halfuur later gebeurde het echter opnieuw.
Dan een tweetal dagen geen probs meer gehad. Dan daarstraks starte de pc plots gewoon opnieuw op (dus niet met dat geluid). Na de herstart weer een halfuurtje kunnen werken, dan gebeurde weer het bovenstaande (met het geluid, stekker uitrekken, enz...).
Wat is dit????
Ik ken niet veel van pc's, maar door vaak op fora te lezen weet ik dat het uitvallen en/of restarten van je pc vaak te maken heeft met oververhitting. Maar er zijn veel zaken die dit tegenspreken denk ik: er is niets overclocked, de pc is vrij nieuw, ik speel bijna nooit games, en die keren dat m'n pc heropstartte was toen ik enkel en alleen aan het surfen was, dus ik belastte mijn pc helemaal niet. Als ik dan al eens game (ik game nooit langer dan een kwartier) dan heeft hij geen probs, terwijl toch juist dan de pc warm wordt?
Ik heb al m'n virusscanner laten lopen, adaware, spybot.
Ik ga niet naar 'rare' sites, doe bijna niks anders dan msn en surfen met mijn pc, onderhoud hem goed, enz, en nu dit......
iemand?
alvast bedankt
grtz
clubje
specs:
-AMD XP 2800+, Barton Core 333MHz FSB Boxed with cooler
-ABIT AN7 µGuru
-TWINMOS DDR 2x 256MB=512 400Mhz PC3200
-AOPEN QF50C Midi Black 300W
-SAPPHIRE Radeon 9800 PRO 128Mb DDR & TV-out & DVI
-MAXTOR 80GB 8MB SATA (7200/150) 6Y080M0
-ENERMAX 80mm case fan met regelbare snelheid
-Windows XP Home




Dan weet ge het onmiddellijk