m1dnight
Legacy Member
Dag manne ^^
Ik heb weer een netwerkprob.
Ik heb maar 4 pc's max op mn internet verbinding. Als ik een 5e aansluit, dan krijgt een van de pc's - altijd andere - in de browser een irritant redirect scherm. Gelukkig hebben we net 4 pc's, ik en mn broer, maar nu moet er nog een verbinding voorzien worden voor de mama hare netbook, om te kunnen bankieren, én nog een xbox erbij op mijn kamer. Dus dat brengt het aantal op 6.
Als ik dan op mijn xbox speel moet ik het net uittrekken van een vna de pc's, wat best wel irritant begint te worden..
Ik heb een linksys wrt54gs die ik kan gebruiken om ergens enkele pc's af te schermen.
Nu had ik gedacht, van hem als accesspoint in te stellen zonder dhcp, maar dan weet de router met inet verbinding, nog steeds dat er 5 pc's zijn, als hij 5 ip's uit deelt. Is er dus een manier om te zorgen dat mijn kamer onder een andere ip-range valt, 10.x.x.x ofzo? Of gewoon een makkelijkere manier?
Is er een manier om dat te doen?
Netwerkschets:
Hier
Thnx!
't Is al het zoveelste
toch bedankt
Ik heb weer een netwerkprob.
Ik heb maar 4 pc's max op mn internet verbinding. Als ik een 5e aansluit, dan krijgt een van de pc's - altijd andere - in de browser een irritant redirect scherm. Gelukkig hebben we net 4 pc's, ik en mn broer, maar nu moet er nog een verbinding voorzien worden voor de mama hare netbook, om te kunnen bankieren, én nog een xbox erbij op mijn kamer. Dus dat brengt het aantal op 6.
Als ik dan op mijn xbox speel moet ik het net uittrekken van een vna de pc's, wat best wel irritant begint te worden..
Ik heb een linksys wrt54gs die ik kan gebruiken om ergens enkele pc's af te schermen.
Nu had ik gedacht, van hem als accesspoint in te stellen zonder dhcp, maar dan weet de router met inet verbinding, nog steeds dat er 5 pc's zijn, als hij 5 ip's uit deelt. Is er dus een manier om te zorgen dat mijn kamer onder een andere ip-range valt, 10.x.x.x ofzo? Of gewoon een makkelijkere manier?
Is er een manier om dat te doen?
Netwerkschets:
Hier
Thnx!
't Is al het zoveelste
toch bedankt