Archief - Again, netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m1dnight

Legacy Member
Dag manne ^^


Ik heb weer een netwerkprob.

Ik heb maar 4 pc's max op mn internet verbinding. Als ik een 5e aansluit, dan krijgt een van de pc's - altijd andere - in de browser een irritant redirect scherm. Gelukkig hebben we net 4 pc's, ik en mn broer, maar nu moet er nog een verbinding voorzien worden voor de mama hare netbook, om te kunnen bankieren, én nog een xbox erbij op mijn kamer. Dus dat brengt het aantal op 6.

Als ik dan op mijn xbox speel moet ik het net uittrekken van een vna de pc's, wat best wel irritant begint te worden..

Ik heb een linksys wrt54gs die ik kan gebruiken om ergens enkele pc's af te schermen.
Nu had ik gedacht, van hem als accesspoint in te stellen zonder dhcp, maar dan weet de router met inet verbinding, nog steeds dat er 5 pc's zijn, als hij 5 ip's uit deelt. Is er dus een manier om te zorgen dat mijn kamer onder een andere ip-range valt, 10.x.x.x ofzo? Of gewoon een makkelijkere manier? :)



Is er een manier om dat te doen?

Netwerkschets:
Hier

Thnx!






't Is al het zoveelste:) toch bedankt

Exit

Legacy Member
ge hebt een router staan, dan mag het geen probleem zijn van 10+ pc aan te sluiten zonder problemen.
tenzij het dhcp range daarvan te klein is ...

ge hebt 2 routers staan dan?
als ge die 2de een ander netwerk ip en dhcp range geeft dan de 1ste zit alles achter die 2de in een apart netwerk.

maar consoles achter router moet ge zien dat ge in beide dan de goeie poorten opent.

welk redirect scherm?

m1dnight

Legacy Member
Mijn dhcp range is ingesteld tot 100, dus dat kan geen probleem zijn.

Dit is de screenshot van een redirect scherm dat ik krijg wanneer er meer dan 4 clients internetverkeer hebben

Hieronder even de info van de router, let op deze is wel gigantisch oud.

Code:
Router Information

Router Name
	Cayman
	

Model
	3347W

Serial Number
	13639940
	

MAC Address
	00:00:c5:d0:21:04

Software Version
	7.3.1r3
	

Activation Date
	7/20/2004


Ja, ik kan de router een aparte range geven, dat werkte ook, maar ik moet een DNS server ingeven, want ik merk, als ik het ingesteld had, dat sites hééél lang duren om het adres op te lossen naar een ip. meeste sites geven dan zelfs timeout, en sommige gaan vlotjes.
Ik heb het ip van router1 geprobeerd als DNS, maar dat gaf niets.

Exit

Legacy Member
hmm, belgacommodem/router met limit van 4 pc's voor internet.
de custom firmware van belgacom laat slechts 4pc's toe naar internet wegens hun abo limit.

de 'officiele' firmware eens inladen of een 'goeie' modem/router gebruiken ...
of een router na die modem/router zetten die dan een netwerk aanmaakt NA de 1ste zodat er voor de 1ste maar lijkt alsof er 1 is aangesloten en alle anderen hangen dan aan de 2de.
dns vanuit router1 settings gebruiken (dns van de provider dus)

m1dnight

Legacy Member
Firmware is geupdate naar officiele netopia firmware, kga meteen is testen of de beveiliging weg is! De update ging btw zonder probleem! Dag belgacom :)

Edit: blijkbaar toch niet, even verder timmeren

Dus, ik heb de firmare proberen installeren op de router, hij zegt steeds firmware update complete! maar laadt de nieuwe niet.

De firmware is dus blikbaar wel geupdate, en zit nu met 7 lan clients, en voor zover ik weet geen errors gekregen, dus het werkt! :) thnx 9livers ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan