Archief - Aankopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrBrightside

Legacy Member
Ik ga deze maand een nieuwe laptop Windows 7 aankopen. Zal deze vanaf 22oktober dan ook standaard worden geleverd bij mijn laptop of zal daar nog steeds vista opstaan?

En verkies ik dan beter Vista of Windows 7?

MrZodiac

Legacy Member
dat staat bij de specificaties van de laptop die je wil gaan kopen hé...

en Windows 7 zou beter zijn dan Vista, maar ik kies nog altijd voor xp hoor :p

antHraxx

Legacy Member
Qua prestaties, scoort XP dan nog beter als Windows 7 (en dus ook Vista). Of is dat enkel het gebruiksgemak waardoor je XP trouw blijft?

(Ik weet nu eigenlijk enkel dat VISTA/7 meer geheugen gebruikt maar voor de rest: dunno)

MrBrightside

Legacy Member
Ik vond XP ook stabieler dan Vista.. Maar Windows 7 zou hier toch een verbetering in zijn, niet?

Zelete

Legacy Member
Tja stabiel is een groot woord he. Persoonlijk vind ik 7 even stabiel als XP, ik heb al bluescreens gehad, de welbekende nvlddmkm errors blijven rondspoken. Vista vind ik iets onstabieler.

Fraggie

Legacy Member
Ik heb Win7 nu al op 2 laptops en 1 PC zien werken. Een van die laptops is al meer dan 4 jaar oud overigens. Tot mijn grote verbazing werd alle hardware (inc wireless NIC) herkend door Win7 en draait alles zonder problemen.

Je moet eens goed kijken bij de leverancier waar je die laptop koopt of je nu Vista met upgrade krijgt of Win7. Ik vraag me trouwens af hoe dat dan in elkaar zit. Krijg je gewoon een upgrade tool, of terug een DVD? Want stel dat je altijd eerst Vista moet installeren om dan te upgraden naar Win7..

Bram

Legacy Member
Ik draai ondertussen een maand of 4 Windows 7 build 7100 en da ding draait gelijk een trein. Het enigste bugje da ik heb, zit in m'n fingerprint reader: alsek opstart denkt die dat die niet is aangesloten op den USB (zit ingebouwd in de laptop). Voor de rest werkte alles ook zo goed als out of the box. Moest wel audio drivers installeren.

Ofwel haddek te veel zitten brotten aan menne Vista en was er iets slecht aan ingesteld, maar ik had het gevoel dat ik echt niet genoeg uit m'n laptop kreeg. Games draaiden ronduit slecht (2,1 ghz, 4 gig ram en 8600 M)...

Nu 7 er op staat, draaien diezelfde games veel vlotter en heb ik het gevoel een veel krachtigere laptop te hebben.

Kzou 7 dus zeker aanraden als XP vervanger. Tzal een beetje wennen zijn, maar dat is altijd zo.

MrZodiac

Legacy Member
Heb van 7 inderdaad ook al gelijkaardige verhalen gehoord, hij zou goed draaien op oudere hardware.

trouwens, volgens mij moet je Windows 7 zien als de opvolger van XP, en Vista als een "tussen stap". Daar is M$ wel goed in, geld verdienen met Beta's :p

bekijk het verleden maar eens:

win 95 -> crap
win 98 -> "goed"
win me -> crap (niet te verwarren met de goede win 2000)
win xp -> "goed" (combinatie van NT met de "Home" versies)
win Vista -> CRAP!
win 7 -> zou volgens de "wet van ms" goed moeten zijn :p

Windows 7 is wat Vista had moeten zijn...

M$ is een krak in het verkopen van beta's. De xbox 360 was ook een bewijs van hoe men geld kon verdienen door iets op de markt te brengen wat alles behalve klaar te noemen was.

^^VooDoo^^

Legacy Member
Begrijp soms toch niet al die commentaar op vista, ge moogt zegge wage wilt, maar da spul draait hier al een jaar en half super stabiel. En de pc sta toch wel ettelijke uren op.

Ieder zen ding natuurlijk

Exit

Legacy Member
MrZodiac zei:
bekijk het verleden maar eens:

win 95 -> crap (idem, ge had hier ook 95a, 95b/97 en 95c)
win 98 -> "goed"
win 98SE -> "beter"
win me -> crap (niet te verwarren met de goede win 2000)
win xp -> "goed" (combinatie van NT met de "Home" versies) (zoals vorige versies a, b,c => SP1, SP2, SP3 verbetert met de SP's)
win Vista -> CRAP! (idem SP1, SP2 verbetert met de SP's)
win 7 -> zou volgens de "wet van ms" goed moeten zijn :p

Windows 7 is wat Vista had moeten zijn...

M$ is een krak in het verkopen van beta's. De xbox 360 was ook een bewijs van hoe men geld kon verdienen door iets op de markt te brengen wat alles behalve klaar te noemen was.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan