Archief - prijsschatting pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

glennputs

Legacy Member
Hoeveel zou ik nog ongeveer voor deze pc kunnen krijgen?
Pc is van eind november 2006.
Alle producten hebben nog ongeveer 1 a 2 jaar garantie,behalve het moederbord nog 9 jaar en ram levenslang.
Ik heb alle dozen, rekeningen en garantiebewijzen nog.
Prijs bij aankoop staat achter het product.

case: Recom Zenith (65,-)
voeding: Zalman ZM460B-APS 460 Watt (86,-)
moederbord: EVGA 680I SLI (264,-)
processor: Intel E6600 met Thermaltake Blue Orb 2 en stock cooler heb ik ook nog (294,-) en blue orb 2 ( 26,-)
grafische kaart: XFX Nvidia 8800GTX 768mb (573,-)
geheugen: 2 x Corsair TWIN2X2048-6400C4, totaal 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, (275,-)
harde schijf: 2 x Western Digital SE16 320GB (96,-) en 2de (76,-)
dvd-rw: 2 x Samsung SH-182M 18X DVD write Duallayer en lightscribe (65,-)
extra:
Sunbeam CCFL Kit Dual, Blauw, 30 cm, (6.5,-)
TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader (23,-)
Sunbeam Chameleon (15,-)
Sunbeam LED Case Feet (8.6,-)
Akasa Fan Filter, 120 mm (2.5,-)

Moederbord is nog ongeveer 40-50 dagen in te ruilen voor een EVGA 780I SLI.

BETA911

Legacy Member
Dat geheugen is wel duur, aangezien de tijd dat je het gekocht hebt kan dat wel kloppen. Ik meen zelfs dat Corsair toen D9 chips gebruikte, dus die willen zeker wel overclocken :oink: !

Voor de rest denk ik dat een prijs rond de 1000-1100€ wel te doen moet zijn.
Zeker als je dat bordje kan wisselen voor een 780i SLI bord :D.

*EDIT:

Ik had die XFX 8800GTX niet gezien, die is zeker heer en koning, zover ik heb gezien clocked de XFX GTX tot boven de Ultra snelheden, zeer goeie zaak dus !!

kibo

Legacy Member
case: Recom Zenith 35€
voeding: Zalman ZM460B-APS 460 Watt 50€
moederbord: EVGA 680I SLI 100€
processor: Intel E6600 met Thermaltake Blue Orb 110€
grafische kaart: XFX Nvidia 8800GTX 768mb 300/325€
geheugen: 2 x Corsair TWIN2X2048-6400C4, indien 2gb 40€ indien 4 gb 80€
harde schijf: 2 x Western Digital SE16 320GB 40/50€
dvd-rw: 2 x Samsung SH-182M 18X DVD 2x15€
extra:
Sunbeam CCFL Kit Dual, Blauw, 30 cm, 3€
TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader 10€
Sunbeam Chameleon 5€
Sunbeam LED Case Feet 5€
Akasa Fan Filter, 120 mm 2€

mythe

Legacy Member
Soms heb je nog mensen die voor de graka 350 euro willen geven, dus valt beetje te zien welk volk komt piepen :).
Rekent u ram maar op 30-35 euro/stuk. Staat momenteel spotgoedkoop en gaan ze niet veel aan willen geven.

BETA911

Legacy Member
kibo zei:
case: Recom Zenith 35€
voeding: Zalman ZM460B-APS 460 Watt 50€
moederbord: EVGA 680I SLI 100€
processor: Intel E6600 met Thermaltake Blue Orb 110€
grafische kaart: XFX Nvidia 8800GTX 768mb 300/325€
geheugen: 2 x Corsair TWIN2X2048-6400C4, indien 2gb 40€ indien 4 gb 80€
harde schijf: 2 x Western Digital SE16 320GB 40/50€
dvd-rw: 2 x Samsung SH-182M 18X DVD 2x15€
extra:
Sunbeam CCFL Kit Dual, Blauw, 30 cm, 3€
TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader 10€
Sunbeam Chameleon 5€
Sunbeam LED Case Feet 5€
Akasa Fan Filter, 120 mm 2€

Ik vind het voordelig voor ons maar dat is gewoon gekkenwerk wat jij opnoemt.
Ik wil maar zeggen, een week geleden stond een pc te koop voor 700€ en wat daar in zat tegenover deze is niet te vergelijken ....
Er zat 2Gb no name geheugen in, een 8600GT ofso, bordje dat amper hoge fsb aankon, een E6320, en daar wilden ze 800€ voor geven zelfs.
Als ik hem hier dan zie met een E6600 (met 9 MP dus die is zeker 150€ waard) en een GTX waar hij normaal 350€ voor krijgt.

Als ik moet tellen :

case: Recom Zenith (40,-)
voeding: Zalman ZM460B-APS 460 Watt (65,-)
moederbord: EVGA 680I SLI (160,-)
processor: Intel E6600 met Thermaltake Blue Orb 2 en stock cooler heb ik ook nog (150,-) en blue orb 2 ( 15,-)
grafische kaart: XFX Nvidia 8800GTX 768mb (350,-)
geheugen: 2 x Corsair TWIN2X2048-6400C4, totaal 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, (75,-) (Hier zitten D9 op, dus die zijn zeker meer waard !)
harde schijf: 2 x Western Digital SE16 320GB (120,-)
dvd-rw: 2 x Samsung SH-182M 18X DVD write Duallayer en lightscribe (40,-)
extra:
Sunbeam CCFL Kit Dual, Blauw, 30 cm, (5,-)
TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader (15,-)
Sunbeam Chameleon (8,-)
Sunbeam LED Case Feet (5,-)
Akasa Fan Filter, 120 mm (2,-)

Totaal : 1050€

Dat lijkt me een goeie prijs aangezien ze al 800€ willen geven voor een 2de handse pc waar amper een 8600Gt inzit met een E6320 en 2GB noname ram ...


**TIP

Zet hem ook eens op tweakers, daar geven ze ook 800€ voor E6600, 8800GTS , 2GB ram, en P5B mobo. Dus je moet er zeker meer uit krijgen...

kibo

Legacy Member
moederbord: EVGA 680I SLI (160,-)
processor: Intel E6600 met Thermaltake Blue Orb 2 en stock cooler heb ik ook nog (150,-) en blue orb 2 ( 15,-)
grafische kaart: XFX Nvidia 8800GTX 768mb (350,-)
geheugen: 2 x Corsair TWIN2X2048-6400C4, totaal 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, (75,-) (Hier zitten D9 op, dus die zijn zeker meer waard !)
harde schijf: 2 x Western Digital SE16 320GB (120,-)
dvd-rw: 2 x Samsung SH-182M 18X DVD write Duallayer en lightscribe (40,-)


:rofl::rofl::rofl:

Onderstaande prijzen zijn Belgische(jaha,itware,alternate.be) nieuwprijzen en vernieuwde technology

Gskill 2 x 1Gb DDR800 PC6400 (F2-6400CL4D-2GBPK)€59,00
Intel Core™2 Duo Processor E8200 2.66Ghz 6MB socket 775 €149,00
ASUS P5N-E SLI, s775, 2x PCIe ATX,n650i,DDR2,Glan,SATA,Raid 105.€
Asus EN8800GTX/HTDP 369€
Western Digital 320Gb SATA II 16Mb 68.90€

Blijkbaar denk je dat je alles weet,aan al je posts te zien.
En jij durft dat gekkenwerk noemen....zegt veel over u :)

BETA911

Legacy Member
kibo zei:
:rofl::rofl::rofl:

Onderstaande prijzen zijn Belgische(jaha,itware,alternate.be) nieuwprijzen en vernieuwde technology

Gskill 2 x 1Gb DDR800 PC6400 (F2-6400CL4D-2GBPK)€59,00
Intel Core™2 Duo Processor E8200 2.66Ghz 6MB socket 775 €149,00
ASUS P5N-E SLI, s775, 2x PCIe ATX,n650i,DDR2,Glan,SATA,Raid 105.€
Asus EN8800GTX/HTDP 369€
Western Digital 320Gb SATA II 16Mb 68.90€

Blijkbaar denk je dat je alles weet,aan al je posts te zien.
En jij durft dat gekkenwerk noemen....zegt veel over u :)

G.SKill ram VS Corsair = ProMOS VS D9
E8200 VS E6600 = 2.66Ghz (X8 MP) VS 2.4Ghz (X9 MP)
Asus P5N-E SLI VS eVGA 680i SLI = 650i VS 680i (plus je kan deze ruilen voor 780i !)
Asus 8800GTX VS XFX 8800GTX = brol VS kwaliteit
Hardeschijven is dan 137€, dan kan ik inkomen dat die nog maar 100€ waard zijn...


Ik kreeg voor mijn E6750 nog 160€, en die heeft al X8 MP, dus we spreken nog niet over een X9 MP die meer waard is ;) . Als je wil kunnen we nog wel even verder in discussie gaan ... :woohoo: .

Mix

Legacy Member
Asus 8800GTX VS XFX 8800GTX = brol VS kwaliteit


LoL sinds wanneer is Asus brol ?

sry voor :offtopic: maar kon het niet laten

RealFlub

Legacy Member
Asus of XFX.. dezelfde pcb layout.. dezelfde cooler, ander stickertje..

BETA911

Legacy Member
sargeo zei:
Asus 8800GTX VS XFX 8800GTX = brol VS kwaliteit


LoL sinds wanneer is Asus brol ?

sry voor :offtopic: maar kon het niet laten

Als je Asus vergelijkt met XFX is het niet veel. XFX is gewoon het merk dat de beste core's krijgt, het beste geheugen etc...

RealRoot zei:
Asus of XFX.. dezelfde pcb layout.. dezelfde cooler, ander stickertje..

Fout, want elk merk krijgt gewoon de core en geheugen apart. De PCB componenten en layout worden door die fabrikant zelf bepaald. Uiteraar sluit dat niet uit dat er vaal gelijkenissen inzitten hoor ;) .
Maar zoals ik zei, XFX krijgt gewoon de beste cores, rara dat deze ook 'bijna' altijd beter overclocken...

In ieder geval, iemand die het beter weet mag het zeggen, mocht ik het geld hebben zou ik het zeker overwegen voor deze pc te kopen.

inspiratieloos

Legacy Member
Prodigys_144 zei:
Als je Asus vergelijkt met XFX is het niet veel. XFX is gewoon het merk dat de beste core's krijgt, het beste geheugen etc...



Fout, want elk merk krijgt gewoon de core en geheugen apart. De PCB componenten en layout worden door die fabrikant zelf bepaald. Uiteraar sluit dat niet uit dat er vaal gelijkenissen inzitten hoor ;) .
Maar zoals ik zei, XFX krijgt gewoon de beste cores, rara dat deze ook 'bijna' altijd beter overclocken...

In ieder geval, iemand die het beter weet mag het zeggen, mocht ik het geld hebben zou ik het zeker overwegen voor deze pc te kopen.

droom verder, daar gebeurt dit miss, in de realiteit niet.
Asus is een goed merk.
En uw prijzen zijn BELACHELIJK.
Dus een Q6600, oud model, 2.4 ghz en lagere Cache zou uw tweedehands nen euro duurder verkopen dan een nieuw model op 45 mm core ( koeler, kleiner, minder verbruik,.. ) aan een hogere snelheid en met hoger cache geheugen.
Feit dat de mp 8x is ipv 9x is groten zever, voor tzelfde geld klokken die pak beter aangezien ze op 45 mm architectuur zijn gebaseerd die standaard al koeler lopen.
Man kruip vanonder uw steen he, serieus ..

BETA911

Legacy Member
inspiratieloos zei:
droom verder, daar gebeurt dit miss, in de realiteit niet.
Asus is een goed merk.
En uw prijzen zijn BELACHELIJK.
Dus een Q6600, oud model, 2.4 ghz en lagere Cache zou uw tweedehands nen euro duurder verkopen dan een nieuw model op 45 mm core ( koeler, kleiner, minder verbruik,.. ) aan een hogere snelheid en met hoger cache geheugen.
Feit dat de mp 8x is ipv 9x is groten zever, voor tzelfde geld klokken die pak beter aangezien ze op 45 mm architectuur zijn gebaseerd die standaard al koeler lopen.
Man kruip vanonder uw steen he, serieus ..

Kerel, harde feiten onder ogen zien is moeilijk.

Als ik een E6750 verkoop of een E6600, krijg ik meer voor de E6600 dan de E6750.

Wat is dan het verschil volgens jou tussen de Q6700 en Q6600, juist die ene MP meer, maar die kost wel rond de 200€ meer (!). En overclocken staat niet bij Intel in het boekje. En daarbij een GROOT punt, een overclocker geeft zo meer geld voor een E6600 dan een E6750, weet je daar niks van dan zwijg gewoon. En dat Asus een slecht merk is heb ik niet gezegd, ik zei : "Als je Asus vergelijkt met XFX is het niet veel." ;) .

En zoals ik zei, dat ze hier 800€ geven voor een E6320, 8800GTS 320Mb, Asrock bordje, en 2GB 533Mhz CL5 dat is niet BELACHELIJK ?

Ik vind een 1000€ voor deze pc echt niet mis !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan