Archief - Lenovo ThinkPad X60

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goofy666

Legacy Member
Lenovo ThinkPad X60


  • CPU: Intel Core Duo T2400 @ 1.83 GHz
  • Geheugen: 2 GB (DDR2)
  • Harde schijf: 80 GB (2.5" SATA)
  • Scherm: 1024x768 (12")
  • Graphics: Intel GMA 950
  • Fingerprint-reader
  • ThinkLight !
  • Batterij: Extended battery (8-cell) (steekt een stukje uit langs de achterkant), met 4h op full power (WiFi, ThinkLight, brightness 100%) en 7h op besparende modus (af en toe WiFi, brightness 30%).
  • Aansluitingen (laptop zelf): 3x USB, modem, Gigabit Ethernet, FireWire, VGA, PCMCIA, SD-card, micro/hoofdtelefoon, stroom - allen langs de zijkanten (niet achteraan)
  • Hardware-schakelaar voor de WiFi - érg handig onderweg, om gemakkelijk WiFi in/uit te schakelen als je het toch niet nodig hebt.

Accessoires die erbij mogen gerekend worden, voor de schatting:


  • Docking station (optische drive + extra aansluitingen)
  • Lichte reis-adapter + stroomkabel (extended battery is volledig opgeladen op ~2h)

Voor een review van een gelijkaardig model, zie deze review (al verschillen de specs uiteraard een beetje).

Het is een zeer draagbare (12") business laptop, waar de X-series van IBM (nog steeds) voor staat. Kleine afmetingen - met toch een full-size toetsenbord, laag gewicht, stevig chassis (met een magnesiumlegering die het scherm beschermt) en de alom bekende volmetalen scharnieren van het scherm. En uiteraard, een fantastische ThinkLight :) Tevens doen de fans erg stil hun werk.

Tekorten; het scherm vertoont een licht, en een donker vlekje. Afhankelijk van de achtergrond zijn deze soms zichtbaar, persoonlijk heb ik ze nooit (na een goeie anderhalf jaar gebruik) als storend ervaren.

Iemand een idee? Zelf dacht ik hier minimum nog een 200 euro voor te kunnen krijgen, gezien de prijzen voor andere X60-modellen online (250-300 euro, zelfs meer voor sommige tablet-versies). Alvast bedankt! :)

successor

Legacy Member
Gezien de staat zou ik zeggen tussen de 180 en de 220 realistisch op 9lives. Op kapaza kan je er mogelijks meer voor krijgen, maar dan moet je daar ook je tijd voor nemen en er moeite voor doen.

Goofy666

Legacy Member
Er is zeker geen haast bij. Misschien maak ik dan toch best een advertentie klaar.. Ik hou dit topic sowieso ook nog in de gaten.

Merci voor de hulp :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan