Archief - Jincheng brommer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kzz

Legacy Member
Jups,

Een maat van mij verkoopt zijn brommer omdat hij niet graag met zo'n
jincheng rijdt omwille van de versnellingen. Hij zou een scooter kopen.
Hij verkoopt z'n brommer voor €400.

Type: JC50Q-5B
Jaar: 1,5 jaar oud
Kilometers: 22km

Is die prijs wat goed en is dien brommer wel deftig?
Het zou dienen om naar m'n werk te rijden (Blankenberge > Oostende).

gz

AzZ_KiKr

Legacy Member
1.5 jaar oud en 22 km?????

zouk wel vragen bij stellen :s , ofwel is er mee geprutst (met teller), ofwel heeft die meer in panne gestaan als iets :s

als km kloppen, zeker mooie prijs;

Jincheng is zeker niet te vergelijk met echte honda of andere scootertje kwa kwaliteit..maar mist voldoende zorg en regelmatig kuisen (erg gevoelig aan roest)

heb je een 'sterk' en zuinig brommertje (btw als banden nog standaard zijn, zo snel mogelijk laten vervangen, levensgevaarlijk!!!!)

kzz

Legacy Member
AzZ_KiKr zei:
1.5 jaar oud en 22 km?????

zouk wel vragen bij stellen :s , ofwel is er mee geprutst (met teller), ofwel heeft die meer in panne gestaan als iets :s

als km kloppen, zeker mooie prijs;

Jincheng is zeker niet te vergelijk met echte honda of andere scootertje kwa kwaliteit..maar mist voldoende zorg en regelmatig kuisen (erg gevoelig aan roest)

heb je een 'sterk' en zuinig brommertje (btw als banden nog standaard zijn, zo snel mogelijk laten vervangen, levensgevaarlijk!!!!)

Aan de kilometers is zeker niet mee geprutst.

Oosprong:
Z'n maat had 2 brommers gekocht van dit type. Eentje voor hem en eentje voor zijn lief. Zij zijn toen reeds uit elkaar gegaan en z'n maat kon die brommer niet meer gebruiken en heeft die dus doorverkocht aan m'n maat voor 800€. Mijn maat heeft daar 22 km meegereden en sindsdien staat dat brommertje stil in z'n garage. Achterband is plat. Tegen de volgende keer dat ik naar hem ga zal hij ervoor zorgen dat diene band opgepompt is en ik er een ritje mee kan maken.

Zou ik echt me banden moeten vervangen dan?
Zowiezo steek ik hem binnen voor onderhoud. BTW, enig idee hoeveel het zou kosten voor een onderhoudsbeurt?

AzZ_KiKr

Legacy Member
als het de originele bandjes zijn (de chinese), dan zouk me zorgen maken ja, die sleuren gelijk zot..., ga je bijna zeker mee op je plaat :p

voor testritje maakt het weinig uit natuurlijk....

kosten voor onderhoud....
geen drol (op voorwaarde dat je geen brokken hebt natuurlijk)

nieuwe bougie, wat olie, wat smering voor ketting...voor de rest niets...
dingen die je zeker in het oog moet houden:
banden, ketting (snel slap) en vering (en roest!!)

dyllcarlie

Legacy Member
iemand die ik ken heeft 1 gekocht voor 700 euro en die brommer had al 1000km
weet nu niet hoeveel ze nieuw kosten maar ik zou er zeker 600 voor vragen .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan