Archief - game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dr.Jeffrey

Legacy Member
hoi,

ik zag vandaag op 2ehands een game systeem te koop staan. Volgens de verkoper echt een top systeem en een hele uitleg etc.... Zware game pc te koop - Te koop | 2dehands.be

Toen ik de prijs zag verschoot ik wel even; 1600 euro tweedehands
Dus nieuwsgierig zoals ik ben check ik even de componenten:
- cpu: amd 1100T (6*3.3 Gh)
- graka: gigabyte 6870 oc
- case: coolermaster HAF X (bigtower)
- mobo: gigabyte 890FXA-ud7
- SSD : (geen vermelding welke)
- Harddisk : (geen vermelding welke, 1GB)
- voeding: Corsair 850 watt

De verkoper vraagt hiervoor 1600 euro vast :oink:, dit vind ik best wel overdreven of ben ik mis?

En voor zijn scherm, klavier en muis vraagt ie dus 400 euro meer...

Hoeveel is dit systeem volgens jullie waard?

Sjoepap

Legacy Member
ik heb hier een paar maand geleden een gelijkaardige volledige pc mét 23" LED scherm en betere graka voor 450€ gekocht

had o.a.
1100T
8gb ram
6950 2gb
64gig Vertex 2 SSD
Coolermaster HAF X

1600€ is dus zwaar overdreven. De setup die jij beschrijft (waar dus géén scherm bij zit) is 2de hands rond de 400 € waard. Als je deze zelf even samenstelt bij Alternate kom je ruw geschat zo rond de 700€ -900€ uit (moet je zelf maar eens doen om het exact te weten).

Dus de persoon op 2de hands verkoopt met (een pak) winst

Rainforce micha

Legacy Member
Ik heb eens deze pc samengesteld volgens alternate en kom op volgende uit.

ps: meer gegevens heb ik per mail gekregen van bovenvernoemt persoon.

snapshot%20alternate.png



greetings

Sjoepap

Legacy Member
goh, voor minder geld kan je beter krijgen

bvb: https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/game-pc.816701
Een betere pc, voor slechts 800 à 900€ NIEUW

-moederbord kan (een pak) goedkoper zonder aan prestaties etc in te boeten
-CPU koeler=> neem scythe mugen 2, goedkoper en beter
-DDR3 1600mhz is nutteloos en geen frame beter dan ddr3 1333mhz
-Nog een oude vertex 2 ssd? Crucial M4 is wederom goedkoper en beter
-Zo'n gamemachien en dan maar een 6870 is zeer spijtig. Neem een 6950 2g, veeel beter en maar 30€ duurder dan hetgeen je nu hebt. Ook bestaan er 6870 kaarten voor slechts 160€ die evengoed presteren.
-blu ray schrijver is overbodig en duur(maar discutabel)

Kortom, zijn geld absoluut niet waard, voor 1470€ kan je een beter i5 2500k, 8gb, Crucial M4 SSD en 6950 2gb systeem NIEUW samenstellen dat bovenstaand systeem in de pan hakt.
Voor meer info, zie het hardware forum (niet b&s hardware).


Moest je toch voor het 2dehands systeem willen gaan, neem dan rond de 60 à 70 % van de nieuwprijs als richtprijs voor een 2dehands systeem
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan