Archief - Beschadigde laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

t34mkill3r

Legacy Member
Een maand of 3 geleden is er een accidentje gebeurd met mijn laptop.
Mijn vader heeft er per ongeluk met de wagen overgereden toen die in mijn rugzak zat.
Het scherm is dus kapot, de scharnieren doen het nog, de behuizing is zowat lichtjes geplooid en er zit een barst in.
Maar wonder bij wonder werkt die laptop nog perfect op een extern scherm, alle uitgangen werken nog zelfs de dvd lezer/brander werkt nog.
het gaat hier over een XPS model 2008 vermoed ik.
2,5 ghz dual core, 1920x1200 pixel scherm 15,4inch maar die is dus stuk, 8600GTM Nvidia 256mb, 4GB ram, 250 gb hdd, 2mp cam enz, de batterij heeft het ook overleefd en werkt nog op de batterijspanning.
De laptop is nu ongeveer 2,5j oud en had toen getekend voor 5jaar garantie, nu zal die wel niet meer tellen aangezien de behuizing kapot is.
de aankoop prijs was toen 1685 euro.
Wat zou dit nog waard zijn?
met een nieuwe behuizing en scherm is die weer als nieuw, maar ik weet niet als ik daar nog moeite moet in steken om dit te vermaken en dan te verkopen, of hem gewoon zo weg te doen.
http://www.geekhall.net/wp-content/uploads/2010/10/Dell-XPS-M1530.jpg
het gaat om dit model, een DELL XPS M1530

t34mkill3r

Legacy Member
mja ok behuizing niet, maar stel dat ik die dingen in een case steek, dan hebj toch nog altijd specs van een redelijk vergelijkbare pc?
Is er geen enkele mogelijkheid om nog bv 300 euro eruit te krijgen?
buiten het scherm werkt die echt nog zoals het moet op een extern scherm enzo?

Orchidius

Legacy Member
Laptophardware is niet echt vergelijkbaar met desktop hardware op dat vlak. Het is dus niet zo dat je laptop in een doos perfect hetzelfde is als een desktop. 300€ ga je daar in geen enkel geval meer uitkrijgen. Het scherm is in een laptop meestal het duurste onderdeel en ook het kostelijkst te vervangen. Er zijn wel een heel aantal mensen (ook hier op het forum) die zich bezighouden met laptops op te kopen voor stukken en reparaties te doen. Een optie zou dus bvb wel zijn om het scherm te laten vervangen en dan het geheel tweedehands te verkopen met wat "blikschade".

t34mkill3r

Legacy Member
mja moest ik u die laptop in uj handen steken met het scherm toegeklapt zou je raar maar waar niet eens zien dater over gereden is.
er is een barst van 10cm in de onderkant en hij staat lichtjes wankel op zijn 4 poten + het scherm is stuk.

t34mkill3r

Legacy Member
@ orchidius, daar had ik ook aangedacht, maar vanaf er mensen een barst zien gaan ze volgens mij zich terug trekken, de bedoeling is nu ook niet dat als ik een nieuw scherm laat steken dat ik die laptop voor nog minder kan verkopen dan dat ik uiteindelijk voor een nieuw scherm heb betaald.

t34mkill3r

Legacy Member
Ik heb ergens een website gevonden waar ik een nieuw scherm kan kopen voor 99 dollar. wat met verzenden op een 100 euro komt.
Wat zou deze laptop nog waard zijn met een werkend scherm (+ die barst in de onderkant)

t34mkill3r

Legacy Member
@Foxxer, ik wou gewoon weten wat het eigenlijk nog waard was, als het echt maar 30 euro mss 100 waard is hou ik heb zelf voor thuis op m'n extern scherm.
Als die wel degelijk nog iets waard is met vervangen van het scherm of zonder zou ik hem wegdoen, maar ik heb er echt geen benul van hoeveel zo iets waard is nadat het zo iets heeft meegemaakt.

Che Guevara

Legacy Member
zoals eerder vermeld kan je er eigenlijk niks meer mee doen
nieuwe laptopbehuizing lukt aangezien 99% zeker het mobo in een gebogen staat verkeerd
nieuw scherm is ook geen zekerheid dat dit lukt
alles staat gebogen en uit de haak
als je daar een pperfect scherm insteekt gaat dit zo hard wringen dat uiteindelijk alles stuk gaat

WAARDE tussen 25 a max 50
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan