Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dr EU commissarissen weten precies veel beter dan onze eigen politici wat er gedaan moet worden. Ze denken rationeler en al die rapporten maken gehakt van gefoefel en de truken die vaak gebruikt worden om resultaten op te smukken. Ik zou er niet tegen zijn om hen aan het stuur te zetten van dit land.JasperCLA zei:
Straddle zei:Omdat dat fiscaal zo gestructureerd is. Een netto-loon vergoeding is pakken duurder dan een bedrijfswagen (een bedrijfswagen tel je niet meer voor de berekening van de 13e en 14e maand, geen groepsverzerkingbijdragen op, geen pensioen op, ...).
Andere oplossing. Laat een bedrijfswagen dienen waarvoor het echt moet dienen. Woon-werk en werk verplaatsingen. Alle prive gebruik niet toelaten. Dan gaat er vanzelf een beweging komen en gaan mensen niet meer kiezen voor de bedrijfsauto, maar voor een andere regeling, die dan uiteraard beschikbaar moet zijn zoals bvb het mobiliteistbudget of fietsvergoeding of openbaar vervoer of...JasperCLA zei:Oplossing: Aanpassen fiscaliteit naar de huidige mobiliteitsnoden, bijvoorbeeld door de invoer van een 'mobiliteitsbudget'.
jack|herrer zei:Andere oplossing. Laat een bedrijfswagen dienen waarvoor het echt moet dienen. Woon-werk en werk verplaatsingen. Alle prive gebruik niet toelaten. Dan gaat er vanzelf een beweging komen en gaan mensen niet meer kiezen voor de bedrijfsauto, maar voor een andere regeling, die dan uiteraard beschikbaar moet zijn zoals bvb het mobiliteistbudget of fietsvergoeding of openbaar vervoer of...
squalleke123 zei:En dan geld uitgeven aan controles en zo zeker?
jack|herrer zei:Andere oplossing. Laat een bedrijfswagen dienen waarvoor het echt moet dienen. Woon-werk en werk verplaatsingen. Alle prive gebruik niet toelaten. Dan gaat er vanzelf een beweging komen en gaan mensen niet meer kiezen voor de bedrijfsauto, maar voor een andere regeling, die dan uiteraard beschikbaar moet zijn zoals bvb het mobiliteistbudget of fietsvergoeding of openbaar vervoer of...
Rider zei:Waarom zou de staat de best verdienende categorie disproportioneel moeten sponsoren voor hun woon/werk verkeer? Daarvoor dient de staat niet éh.
JasperCLA zei:Oplossing: Aanpassen fiscaliteit naar de huidige mobiliteitsnoden, bijvoorbeeld door de invoer van een 'mobiliteitsbudget'.
jack|herrer zei:Andere oplossing. Laat een bedrijfswagen dienen waarvoor het echt moet dienen. Woon-werk en werk verplaatsingen. Alle prive gebruik niet toelaten. Dan gaat er vanzelf een beweging komen en gaan mensen niet meer kiezen voor de bedrijfsauto, maar voor een andere regeling, die dan uiteraard beschikbaar moet zijn zoals bvb het mobiliteistbudget of fietsvergoeding of openbaar vervoer of...
Straddle zei:Ze straffen die categorie (alles boven de 3K€ brut per maand) nu al disproportioneel, bijna nergens anders dan in België moeten ze zoveel belastingen betalen. Stop daar eerst eens mee, dan kan je die bedrijfswagens ook afstraffen.
Net het tegenovergestelde, weinig tot geen bedrijfsauto's, want laten we eerlijk zijn. Hoeveel van de bedrijfsauto's zijn ook echt "bedrijfs"auto? Een minimaal percentage alleszins. De rest is een prive auto betaald door de baash8bal zei:WTF man, dus thuis iedereen 1 of 2 auto's extra voor de deur bij personen die nu een bedrijfswagen hebben?
h8bal zei:WTF man, dus thuis iedereen 1 of 2 auto's extra voor de deur bij personen die nu een bedrijfswagen hebben?
Bimmer zei:Zoals bij ons. Ik rij met de auto tot aan mijn werk, krijg woon-werk vergoeding hiervoor. Nadien stap ik uit en heb ik een vloot van auto's, waarmee ik kan rijden voor mijn job uit te voeren. Elke auto heeft zijn functie, als je die functie doet is dat u auto voor vandaag. Als je die dag een functie doet waarbij geen auto is verreisd, dan heb je geen auto.
jack|herrer zei:Andere oplossing. Laat een bedrijfswagen dienen waarvoor het echt moet dienen. Woon-werk en werk verplaatsingen. Alle prive gebruik niet toelaten. Dan gaat er vanzelf een beweging komen en gaan mensen niet meer kiezen voor de bedrijfsauto, maar voor een andere regeling, die dan uiteraard beschikbaar moet zijn zoals bvb het mobiliteistbudget of fietsvergoeding of openbaar vervoer of...
Polis zei:Als ik daardoor meer bruto krijg dat niet belast wordt, meteen.
Ik ga trouwens mijn priveverplaatsingen niet met paard en kar doen he, die doe ik dan met mijn eigen wagen.
Op zich verandert er voor u dus niets, want het aantal wagens blijft gelijk of zal zelfs toenemen, maar om de een of andere rede is het blijkbaar mode om andere mensen minder te geven en ervan uitgaan dat gij dan zelf meer zult krijgen ofzo.
Zoek u ook een job met een bedrijfswagen als het zo gemakkelijk is en janneke en mieke dat krijgt?
Een Belgische bedrijfswagen levert de eigenaar een bruto-voordeel op van 653 euro per maand. Maar op slechts veertig procent daarvan moet de bestuurder belastingen betalen. Zo geeft de overheid elke maand een fiscaal cadeau van 230 euro per bedrijfswagen, of 2.763 euro per jaar. Theoretisch gezien, mocht het gedrag van de Belgen niet veranderen zonder de fiscale voordelen, misloopt de Belgische fiscus jaarlijks 2 miljard aan belastingen.
Polis zei:Denken jullie nu echt dat als men bedrijfswagens verbiedt, of het systeem daarop, dat al die mensen met het openbaar vervoer naar het werk gaan rijden?
Polis zei:Denken jullie nu echt dat als men bedrijfswagens verbiedt, of het systeem daarop, dat al die mensen met het openbaar vervoer naar het werk gaan rijden?
Misschien nog eens een reminderke, Europa klaagt het mobiliteitsprobleem aan in Belgie, niet het fiscaal voordeel van bedrijswagens.
En dat is een reden om de oververzadigde wegen nog voller te krijgen door milieuonvriendelijke mobiliteit zwaar financieel te stimuleren?Polis zei:Daarbij maken bedrijfswagens nog geen 15 procent uit van de totale wagens op onze wegen.
Hippies en zeveraars?? reported!Polis zei:Maar door al dat geroep van een bende hippies en zeveraars denkt de gemiddelde belg nu dat de snelwegen volzitten met bedrijfswagens. Totaal fout en oneerlijk beeld.
Ja dat merk ik dus ook op...maar het feit is dat daar geen draagvlak meer voor te vinden is; en dat in de intentie van de moderne mobiliteit volledig ongepast is.Polis zei:Daarnaast krijgen mensen met een bedrijfswagen dat ook vaak omwille van hun functie en tegen het inleveren van brutoloon.
Daarom dat we dus oproepen om dat systeem aan banden te leggen.Polis zei:Zolang men daar niets aan doet, gaan bedrijven truukjes blijven vinden om werknemers te kunnen verlonen zonder dat de overheid meer dan de helft in hun zak steekt.
Ik ben technicus op een chemisch bedrijf. Ik zit in de voorlaatste belastingschijf en heb geen fiscaal voordelige bonussen voor mijn milieuvriendelijk gedrag (ik heb wél een wachtdienst; maar géén auto). Ik wordt KAPOTbelast, beste vriend. Het zou niet meer dan fair zijn; dat de staat de bedrijfswagensubsidies omzet in een custom BMC fiets voor de Rider; zodat ik 2minuten sneller op mijn werk ben om de maatschappij te sterken <3Polis zei:Het zal ook niet verbazen dat het hier vooral studentjes zijn die de grote voorvechters zijn voor de afschaffing vn het systeem.
Polis zei:Ook wel tekenend dat er een hele hoop andere aanbevelingen worden gemaakt door de EU, maar die worden niet vermeld, ondanks dat deze belangrijker zijn dan het asfchaffen van het systeem voor bedrijfswagens. De achterlijke media springt natuurlijk op die hypetrain omdat ze weten dat dat het enigste is dat mensen interesseert. Afgunst is een raar beestje.
woon-werkverkeer is ook privé-gebruik, hé.jack|herrer zei:Andere oplossing. Laat een bedrijfswagen dienen waarvoor het echt moet dienen. Woon-werk en werk verplaatsingen. Alle prive gebruik niet toelaten.